معاون دادستان کرج در این جلسه توجیهی کاندیداهای شوراهای شهر و روستای کرج تخلفات انتخاباتی را متذکر و رویکرد صحیح تبلیغاتی را اعلام کرد.

جواد یاوری گفت: با تبریک روز شورا به تمام کاندیداهای حاضر در این جلسه نکات حائز اهمیت  انتخابات را اعلام و یادآورری شجاعت و مشارکت کاندیداها در ورود به صحنه اجرایی، این اتفاق را موجبات پویایی و نشاط در جامعه و دمیدن روحیه امید در بین مردم دانست.
معاون دادستان در خصوص مقررات و تخلفات انتخاباتی افزود: قسمتی از آن به قبل شروع رسمی تبلیغات برمی گردد و قسمت دیگر در ایام تبلیغات و همچنین روز اخذ رای و پس از اعلام نتنایج رای گیری می باشد. وی همچنین تبلیغات مجاز انتخابات برای کسانی که صلاحیتشان تایید شده است را هشت روز قبل از انتخابات عنوان کرد که 24 ساعت قبل از شروع رای گیری ادامه خواهد داشت.
وی افزود: رویکردی که دادسرای کرج نسبت به این موضوع اتخاذ کرده است گذشته از اینکه رصد روزانه فعالیت تمام کاندیداها را دارند به صورت ویژه نیز تمام اقداماتی که از روی بی اطلاعی، ناآگاهی یا عدم توجه، تبلیغات غیر مجازی انجام می دهند را مورد توجه قرار خواهند داد.
یاوری تاکید کرد: هدف و اصل را مبتنی پیش گیری قرار داده ایم و در همین راستا شعبه ی ویژه ای برای رسیدگی به جرایم و تخلفات که در این ایام و تا شروع تبلیغات و پس از آن موارد را مدنظر داریم.
وی با اشاره به قوانین انتخابات گفت: تخلفات انتخابات تنها مربوط به کاندیدا نمی شود و طرفداران، هواداران و حتی خانواده هایشان اگر مرتکب تخلف شوند قطعا به نام آن کاندیدا نوشته خواهد شد و طبیعتا ماموریت های دوران انتخابات هم به همین صورت است.
وی ادامه داد: در ایام تبلیغات انتخابات اقداماتی که به منظور معرفی خودتان برای شهروندان و شناخت بهتر خودشان است مجاز خواهد بود.
یاوری موارد مصداقی را شامل: طرح بطالت خلاف واقع ، دیوار نویسی و نصب پوستر در مکان های غیر مجاز، بلندگوهای سیار، استفاده از امکانات دولتی، آثار تبلیغات روی تابلوهای راهنمایی و... اعلام کرد.
یاوری اضافه کرد: فعالیت های اجتماعی و سیاسی، رزومه کاری، سخنرانی ها، جلسات پرسش و پاسخ از جمله نکات مجازی است که کاندیداها در طی این مدت می توانند انجام دهند. مکانهای مجازی توسط شهرداری تدوین خواهد شد که کلیه تبلیغات در آنجا انجام می شود. در مناطق مختلف شهرداری کرج، ستادی را برای انتخابات انتخابات فقط در یک نقطه قرار داده است که باید به هیات اجرایی اعلام شود.
وی در پایان یادآور شد: در ماده 67 قانون تشکیلات، وظایف و انتخابات شورای اسلامی شهر و روستا یک سری تخلفات انتخاباتی قید شده است که مربوط به موعد انتخابات می باشد. تعدادی از آنها به هیات نظارت و اجرایی مرتبط می باشد. اگر در کاندیدایی ثابت شود خرید و فروش رای انجام داده است نه تنها برای او گران تمام می شود بلکه حتی در دوره های بعد در اعلام صلاحیت در سوابق او مد نظر قرار خواهد گرفت.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 659917

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 4 =