استاندار زنجان با بیان اینکه حفاظت از محیط زیست باید مورد توجه بخش صنعت استان باشد، گفت: استفاده از تکنولوژی روز دنیا در واحدهای تولیدی جهت حفاظت از محیط زیست ضروری است.

به گزارش خبرآنلاین؛ اسدله درویش امیری در چهل و سومین جلسه کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان زنجان، با بیان اینکه با استفاده از تجهیزات و ماشین آلات روز دنیا می توان در تمامی نقاط استان فعالیت تولیدی و صنعتی داشت، اظهار کرد: برخی مشکلات در خصوص نزدیکی واحدهای تولیدی به حریم شهر باید مورد توجه قرار گیرد و استفاده واحدها از تکنولوژی و تجهیزات روز دنیا جهت رعایت استانداردهای محیط زیست ضروری به نظر می رسد.
وی با بیان اینکه حمایت تسهیلاتی از برخی واحدهای فعال در حریم شهر جهت رعایت استانداردهای زیست محیطی انجام خواهد شد، افزود: مدیران و مسئولان متولی باید واحدهای دارای شرایط را شناسایی و ساز و کار لازم برای حمایت از آن ها را فراهم کنند.
استاندار زنجان به فعالیت برخی واحدهای تولیدی که قدمت بالایی دارند اشاره کرد و یادآور شد: برخی واحدها بیش از 25 سال فعالیت کرده و مجوزهای لازم را در آن مقطع زمانی اخذ کرده اند که با توسعه شهر هم اکنون در حریم آن قرار گرفته اند، در واقع شهرها به حریم این واحدها نزدیک شده اند.
وی با بیان اینکه باید زیرساخت ها، تجهیزات و ماشین آلات واحدهای تولیدی برای ادامه فعالیت به روز رسانی شود، افزود: دستگاه های متولی با حضور مدیران واحدها جهت تعریف ساز و کار اجرایی به منظور استانداردسازی فعالیت‌های تولیدی اقدام کنند.
درویش امیری بر ضرورت پایبندی دستگاه‌های اجرایی به ارائه مجوزهای لازم تاکید کرد و گفت: این دستگاه ها باید به مجوزهایی که در طول سال های گذشته به واحدهای تولیدی داده اند نیز پایبند باشند و اگر امروز مشکلی در خصوص فعالیت واحدی وجود دارد باید تمامی جوانب همچون فعالیت واحد، رعایت استاندارد زیست محیطی و طرح های توسعه ای به صورت یکجا مورد توجه قرار گیرد.
استاندار زنجان با بیان اینکه در سطح دنیا مشکل فعالیت واحدهای تولیدی در نزدیکی شهرها برطرف شده است، تاکید کرد: باید رویکردهای توسعه ای برای فعالیت و گسترش واحدها با رعایت جوانب حفاظت از محیط زیست همچون کشورهای توسعه یافته، اتخاذ شود که تحقق آن نیازمند به روزرسانی دستگاه‌ها و استفاده از تجهیزات مورد نیاز است.
وی در بخش دیگری از سخنان خود از حمایت های دولتی از بخش تولید کشور برای سال جاری خبر داد و خاطرنشان کرد: دولت 20 هزار میلیارد تومان تسهیلات برای طرح رونق و 10 هزار میلیارد تومان برای تجهیز و نوسازی واحدهای تولیدی پیش بینی کرده است.
درویش امیری با بیان اینکه این تسهیلات در برش استانی سقف ندارد، افزود: باید استفاده بهینه و حداکثری از شرایط ایجاد شده در کشور برای حمایت از بخش تولید استان صورت گیرد.

 

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 699090

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 4 =