برگزاری نشست سازمان های مردم نهاد حوزه سلامت با رئیس دانشگاه علوم پزشکی لرستان

اولین نشست سازمان های مردم نهاد حوزه سلامت با رئیس دانشگاه علوم پزشکی لرستان در سالن اجتماعات معاونت اجتماعی دانشگاه علوم پزشکی استان برگزار شد.

به گزارش خبرآنلاین لرستان، در ابتدای این نشست سرپرست معاونت اجتماعی دانشگاه علوم پزشکی لرستان گفت: برگزاری جلسه ی هم فکری با سازمان های مردم نهاد حوزه سلامت از برنامه هایی بود که تصمیم گرفته شد به طور منظم در طول سال انجام شود. نادر همتی عنوان کرد: سازمان های مردم نهاد با اقدامات خود ثابت کرده اند که می توانند منشا خیر و برکت برای جامعه باشند.

وی ادامه داد: پایین آوردن حجم مراجعات به مراکز درمانی از مهم ترین تأثیرات این سازمان ها می باشد. همتی ابراز داشت: خوشبختانه سازمان های مردم نهاد در زمینه ی بیماری های مختلف طی چند سال اخیر فعالیت های موثری انجام داده و خدمات شایانی را به مردم عرضه داشته اند.

سرپرست معاونت اجتماعی دانشگاه در ادامه به معرفی سازمان های مردم نهاد فعال در استان پرداخت و سازمان بیماران آلزایمری را به عنوان جدیدترین سازمان تأسیس شده معرفی کرد. نادر همتی همچنین راه اندازی کمیته های مختلف مانند کمیته تکریم را به موازات این سازمان ها از دیگر برنامه های معاونت اجتماعی دانشگاه در راستای حمایت از این سازمان ها قلمداد کرد. وی سطح خدمات دانشگاه علوم پزشکی لرستان را در این جهت فوق العاده مثبت قلمداد و جایگاه این دانشگاه را نسبت به سایر دانشگاههای کشور در حد عالی توصیف کرد.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی لرستان در این نشست از سرپرست معاونت اجتماعی دانشگاه برای برگزاری این جلسه تشکر کرد. دکتر ساکی عنوان کرد: ما باید در انجام کارهای نیک با یکدیگر همکاری داشته باشیم. وی گفت: حضور سازمان های مردم نهاد در راستای حمایت از بیماران اقدام بسیار بزرگی است که علاوه بر نقش درمانی،می تواند به لحاظ روحی برای بیماران فوق العاده موثر باشد.

دکتر ساکی ابراز داشت: انسان موجود اجتماعی است، ضمن این که در اسلام به این موضوع که ما خودمان را جای دیگران قرار دهیم تأکید شده است. وی گفت: بلا اگر همه گیر شد تحمل آن راحت تر می شود و این موضوع اهمیت سازمان های مردم نهاد و لزوم کمک و همدردی با بیماران را نشان می دهد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اظهار داشت: امروزه دنیا به وسیله ی (ان جی او) ها اداره می شود و کارایی آنها از مراکز دولتی بیشتر است. دکتر ساکی عنوان کرد: همکاری سازمان های مردم نهاد با نهادهای دولتی به ویژه در حوزه سلامت می تواند خیلی از مشکلات جامعه را مرتفع سازد.

دکتر ساکی خاطر نشان کرد: حمایت و همکاری از سازمان های مردم نهاد از برنامه های ویژه ی دانشگاه بوده است و ما تلاش می کنیم آن را ارتقا دهیم.

وی ادامه داد: در همین راستا بود که برای این سازمان ها دفاتری را در دفتر معاونت اجتماعی دانشگاه راه اندازی کردیم. دکتر ساکی همچنین راه اندازی مرکز شیمی درمانی در خرم آباد را مهم ترین اقدام دانشگاه در راستای همکاری با سازمان های مردم نهاد قلمداد کرد و آن را انقلابی در این برنامه دانست که خیلی از مشکلات بیماران سرطانی را مرتفع ساخته است. وی گفت: مطمئن باشید اگر این برنامه توسط سازمان های دولتی اجرا می شد هیچ گاه با این سرعت و کیفیت به سرانجام نمی رسید.

دکتر ساکی گفت: از سازمان های مردم نهاد انتظار داریم همکاری شان را با دانشگاه علوم پزشکی ارتقا دهند تا بتوانیم با هم افزایی خدمات بهتری را به مردم ارائه دهیم. وی در پایان ابراز داشت: ما نهایت تلاشمان را انجام خواهیم داد تا بستر لازم برای فعالیت سازمان های مردم نهاد بیش از پیش فراهم شود.

گفتنی ست:در ادامه نشست مسئولین سازمان های مردم نهاد حوزه سلامت حاضر در جلسه نقطه نظرات خود را عنوان کردند. همچنین در این نشست مشکلات پیش روی این سازمان ها مورد بررسی قرار گرفت و در مورد این موضوع که چگونه می توان سطح همکاری و کمک های دو طرفه دانشگاه علوم پزشکی و این سازمان ها را ارتقا داد، تصمیم گیری شد.

 

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 699138

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 6 =