ایلنا نوشت: رئیس سازمان حفاظت محیط زیست تاکید کرد: حق تعیین سرنوشت خود را نباید به بهای اندک مشارکت نکردن از دست بدهیم. برای هرکس که آینده ایران اهمیت دارد باید پای صندوق‌های رای حضور پیدا کند.

عصومه ابتکار در حاشیه نشست هیات دولت در جمع خبرنگاران درخصوص لزوم مشارکت مردم در انتخابات گفت: ضرورت مشارکت مردم بر همگان مشخص است. هر کسی که در سرنوشت خودش مشارکت نکند و برای روی کار آمدن اهل تدبیر و فضل تلاش نکند باید بداند که حتما افرادی خلاف تفکرات آنها سرنوشت کشور را به دست می‌گیرند.

او با بیان اینکه میان اینکه فرد خودش سرنوشتش را مشخص کند یا آنکه افرادی بدون رای و نظر او بر سر کار بیایند تفاوت زیادی وجود دارد، اظهار داشت: آن همه فداکاری، ایثار و تقدیم خون شهدا برای این بود که روزی سرنوشت ایران به دست مردمش تعیین شود.

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست با تاکید بر اینکه شعار استقلال، آزادی و جمهوری اسلامی که می‌دهیم با حضور مردم در پای صندوق‌های رای پابرجا خواهد ماند، تصریح کرد: حق رای یعنی اینکه من بر سرنوشت خودم حاکم هستم. مردم در سال‌های اخیر به عینه دیده‌اند که رای آنها چگونه بر سرنوشت‌شان حاکمیت کرده است.

ابتکار با بیان اینکه برای هرکس که آینده ایران اهمیت دارد باید پای صندوق‌های رای حضور پیدا کند، خاطرنشان کرد: حضور پر قوت و پر رنگ مردم در روز انتخابات نشان داده که چگونه روندهای اشتباه پیشین تصحیح می‌شود. یک بار در سال ۷۶ و دیگر در سال ۹۲ تاثیر رای مردم به خوبی مشخص شد.

او با بیان توصیه‌ای ابراز داشت: توصیه من این است که هر ایرانی از حق خودش که یکی از سرمایه‌های اصلی زندگی‌اش است، استفاده کرده و در انتخابات حضور پیدا کند. همانطور که اگر اندوخته‌ای داریم تلاش می‌کنیم تا آن را حفظ کنیم.

معاون رئیس جمهور با بیان اینکه حق رای هم یک سرمایه و اندوخته‌ای است که آینده را می‌سازد، عنوان کرد: نباید حق تعیین سرنوشت خود را به بهای اندک مشارکت نکردن از دست بدهیم، بنابراین باید حتما با قدرت تشخیصی که خرد جمعی دارد در انتخابات شرکت کرده و سرنوشت خود را چه رای اولی و چه سالمند باشی خودمان تعیین کنیم.

47237

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 658912

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 6 =