در مراسم گلریزانی که عصر امروز در تهران برای جمع اوری ۱۰ میلیارد تومان جهت آزادی ۲۰۰ زن زندانی جرائم غیرعمد برگزار شد، هنرمندان سینما و تلویزیون، معاون رییس جمهور، وزیر رفاه و رییس سازمان بهزیستی حضور داشتند.

به گزارش خبرگزارى خبرآنلاين؛ عصر امروز مراسم گلریزانی براى پويش ارمغان در مجموعه تلاش با حضور جولایی، رئيس ستاد ديه، شهيندخت مولاوردى، معاون امور زنان و خانواده رئيس جمهور، علی ربیعی، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی سحر دولتشاهى، انوشیروان محسنى بندپى، رئيس سازمان بهزيستي، و جمعى از مسئولان و هنرمندان برگزار شد.

معاون رئيس جمهور در اين همايش گفت: اين همايش براى زنانى است كه فاصله بين شهروند عادى و مجرم بودن را از سر يك اتفاق طى كردند.

مولاوردی ادامه داد: الان ٢٠٠ زن جرایم غیرعمد مالی در زندان هستند كه ٩٠ درصد آنها سابقه جرمى ندارند و جرم بيشتر آنها از سر چك هاى برگشتى است. گاهى مبالغ چك هاى بازگشتى كه زنان را به زندان فرستاده بود، بسيار كم بود حتى اين مقادير به یک ميليون و ٤٠٠ هزار تومان مى رسيد.

او گفت: در غيبت زنى كه مادر است بيش از همه جسم و جان بچه ضرر مى بيند. پيشگيري از جرايم زنان در رويه اقدامات معاونت زنان و خانواده در سال هاي اخير بوده است.

معاون رئيس جمهور توضيح داد: چندى پيش نشست هايى براى آزادى اين زنان انجام شد و خوشبختانه اين نشست ها به پويش ارمغان رسيد. پویش ارمغان آزادى با پيوستن سحر دولتشاهى جان گرفت و او سفير اين پويش شد.

او گفت: قرار شد با پيشنهاد ستاد ديه قرار شد مبالغى براى آزادى اين زنان توسط نيكوكاران ريخته شود. تاكنون حدود ١٨ هزار نفر با واريز ٢٥٠ ميليون تومان يارى رسان پويش ارمغان شدند كه البته به علت تعطيلات عيد هم تبليغات زيادى برای اين پويش نشد. براى آزادى ٢٠٠ زن زندانى به كمك هاى بيشترى نياز است و جشن امروز هم براى اين است.

سحر دولتشاهى سفير پويش ارمغان هم سخنانش را در اين مراسم با نوشته اى شروع كرد: 'وقتى كه زن باشي براى يكي مادر براى يكي خواهر براى يكى عشق براى يكى رفيق هستى
وقتي كه زن باشى حواست به خنده ها، بغض هايشان، حواست به گرسنگيشان و ... هست
وقتى كه زن باشى حواست به خودت نيست به كبودى بازو...
وقتى كه زن باشى دستت بند نوازش نياز ها و خواسته هاى بى پايانش است..'

او سپس گفت: من اينجا مى خواهم از خانم مولاوردى نه فقط براى اين پوىش بلكه براى دست آوردهايشان براى حقوق زنان تشكر كنم.

در فسمتى از اين برنامه در مراسم گلريزان دستبند سحر دولتشاهى به حراج گذاشته شد.

امیر نعمت بنی‌آدم، یکی از خیرین بزرگ مدرسه ساز ایران در این مراسم گفت: آخرين رقمى كه خيرين در مدرسه سازى به ما دادند حدود ٢٨٠٠ ميليارد تومان بود. اولين مدرسه اى كه ساختم آقايى اولين ١٠ ميليون تومان را به من داد و تا الان ٨٥ مدرسه ساختم.

او گفت: براى اين كمپين از جان و دل كمك مى كنيم، به ما فرصت بدهيد. ما اگر بخواهيم اين كمپين را به صورت گسترده اى ادامه مى دهيم. مطمئنم در طول چند ماه آينده پول هاى بيشترى جمع مى شود.

حراج دستبند سفیر پویش ارمغان؛ ۷.۵ میلیون تومان

در جریان مراسم گلریزان پویش ارمغان، برای آزادی زنان زندانی، دستبند سحر دولتشاهی، سفیر این پویش را به حراج گذاشتند. این دستبند ابتدا توسط امیر نعمت بنی‌آدم، یکی از خیرین بزرگ مدرسه ساز ایران به قیمت پایه ۲ میلیون تومان حراج شد، سپس پیمان قاسم خانی ۳ میلیون تومان را پیشنهاد داد، در ادامه گروه یاران مهر قیمت ۴ میلیون را اعلام کرد، قاسم خانی یک میلیون به پیشنهاد یاران مهر افزود و در ادامه یاران مهر هم قیمت ۶ میلیون را پیشنهاد کرد.

در ادامه سحر دولتشاهی هم قیمت ۶ میلیون را پیشنهاد داد، ترانه علیدوستی قیمت ۷ میلیون را پیشنهاد داد و در ادامه بنی‌ادم، آن را به قیمت ۷.۵میلیون تومان به نفع پویش خرید و دستبند را مجدد به دولتشاهی تقدیم کرد.

در ادامه مراسم گلریزان پویش ترانه علیدوستی، کارت عضویت خود در خانه سینما را به حراج گذاشت. باران کوثری که می‌گفت این کارت را ندارد، قیمت پایه 2 میلیون را پیشنهاد داد، سپس گروه یاران مهر 3 میلیون تومان را پیشنهاد داد. در نهایت کارت ترانه علیدوستی را 3 میلیون تومان فروختند.

همچنین باران کوثری گردنبند خود را به حراج گذاشت و ۵ میلیون تومان فروخته شد.

در ادامه دستبند آناهیتا افشار، یکی دیگر از بازیگران سینما و تلویزیون به مبلغ ۲.۵ میلیون تومان فروخته شد. 

سپس دسبتند شقایق دهقان از طرف پیمان قاسم‌خانی با پیشنهاد ۶میلیون تومان به حراج گذشته شد، سپس قیمت ۶.۵ میلیون تومان پیشنهاد شد. ترانه علیدوستی پیشنهاد ۷ میلیون تومان را داد، اما قاسم‌خانی پیشنهاد ۷.۵ میلیون را داد، دستبند را خرید و به دهقان تقدیم کرد.

کمک ۴۰۰ میلیونی بهزیستی

در ادامه مراسم، انوشیروان محسنى بندپى گفت: بسيارى از زنان زندانی، کساني هستند كه جور همسرهاى خود را مى‌كشند. چون در آستانه نيمه شعبان هستيم، پرداخت بدهى ٢٠ استان را تقبل مى كنيم.

گفتنى است رئيس سازمان بهزيسى به اين كمپين ۴۰۰ ميليون تومان كمك كردند.

هدف اين پويش جمع آوری ١٠ ميليارد تومان است.

علی ربیعی، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی هم كه در اين مراسم حاضر شده بود گفت: هر جمعى كه براى كار خير جمع مى شود خدا هم به آنها خير و بركات مى دهد. امروز هر اتفاقى در جامعه رخ مى دهد مسئله همه است، اگر براى يك امر انسانى تلاش كنيم وجوه اجتماعى آن را هم مى بينيم.

ربيعى ادامه داد: واقعا بچه هاى ما نسبت به قبل بسيار بى پناه تر از قبل است. از هم بدجورى سبقت مى كنيم و راه مى رويم. من فكر مى كنم بيش از اين به اينگونه حركات نياز داريم. من هميشه خودم را وزير فقرا مى دانم و به عنوان يك كنش گر اجتماعى اينكار ها را نكنيم جامعه روزهاى سختى را مى بيند.

او گفت: ما خيلى ثروتمند نبوديم وقتى فقير خانه ما مى آيد قند و چايى مى داديم كه دست خالى نروند خيلى وقت است اينكار را نكرده ايم.ما حتى با يك لبخند هم مى توانيم خير جمعى ايجاد كنيم.

مهدکودک‌هایی در زندان

در ادامه این مراسم مهران منتظر مدیرعامل انجمن حمایت از خانواده زندانیان گفت: انجمن حمایت از خانواده زندانیان با کمک دستگاه‌های ذی‌ربط و مردم در حوزه اجتماعی گام‌های خوبی برداشته است.

وی ادامه داد: در حوزه مددکاری افرادی به منظور شناسایی خانواده‌های نیازمند زندانیان در زندان مستقر هستند. همچنین در حوزه آموزش و پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی افرادی در حوزه‌های مختلف آموزش و پیشگیری فعالیت دارند.

به گفته وی، در حوزه اشتغال فنی و حرفه‌ای در سال 95 به حدود 530 نفر از همسران زنان زندانی در شهر تهران آموزش‌هایی دادیم و آنها را به کارگاه‌های تولیدی معرفی کردیم.

منتظر افزود: در حوزه آسیب‌های اجتماعی افرادی توانسته‌اند از آسیب‌های پرخطری مانند ایدز، سل و هپاتیت پیشگیری کنند. این حوزه‌ها بسیار مهم است و در سلامت جامعه نیز موثرند. همچنین در حوزه آموزش‌های مهارتی مانند پیشگیری از خشونت، مهار خشونت و غلبه بر خشونت‌های لحظه‌ای و مداوم اقداماتی توسط این انجمن انجام شده است. انجمن حمایت از خانواده زندانیان آموزش‌هایی در زمینه کسب و کار نیز داده است.

به گفته وی، مشاوره‌های حقوقی و روانشناسی نیز توسط این انجمن انجام می‌شود.

مدیرعامل انجمن حمایت از خانواده زندانیان با بیان اینکه یکی از اقدامات مثبت دایر کردن مهدهای کودک در زندان است، گفت: در بیش از 13 استان در زندان‌ها مهدکودک دایر شده است و با توجه به اینکه این انجمن فاقد بودجه دولتی است با کمک خیرین در این مهدها کودکان را نگه داشته‌ایم و کسانی که علاقه‌مند به یاری رساندن به این انجمن هستند می‌توانند به سایت این انجمن مراجعه کنند.

منتظر در پایان گفت: به بیش از 1000 خانواده با کمک خیرین عیدی داده‌ایم. حدود 116 زندانی واجد شرایط نیز با کمک خیرین آزاد کرده‌ایم. همچنین با کمک یکی از مدارس شاهد در تهران مبلغی حدود یک میلیون و 400 هزار تومان برای آزادی یک زندانی جرایم غیرعمد و واجد شرایط فراهم شد.

۴۷۴۷

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 658985

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 2 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • علی A1 ۱۶:۰۲ - ۱۳۹۶/۰۲/۰۶
    7 0
    دم همشون گرم