ایسنا نوشت:

طبقه متوسط ایرانی به طور معمول مشتری خرید خودروهای با سطح قیمتی بین ۲۰ تا ۴۰ میلیون تومان است.

براساس بررسی‌های صورت گرفته ۵۸.۲ بازار خودروی ایران در اختیار خودروهای در سطح قیمتی بین ۲۰ تا ۴۰ میلیون تومان است.

در این میان کارشناسان معتقدند که طبقه متوسط اصلی‌ترین خریداران خودرو در کشور هستند و این قشر بیشترین مشتریان خرید خودروهایی با سطح قیمتی ۲۰ تا ۴۰ میلیون تومان را به خود اختصاص می‌دهد.

در این زمینه یک کارشناس صنعت خودرو درباره دلیل پرفروش‌تر بودن خودروهای ۲۰ تا ۴۰ میلیون تومانی در کشور می‌گوید: طبقه متوسط بزرگترین ترکیب جمعیتی کشور را به خود اختصاص می‌دهد.

امرالله امینی، استاد دانشگاه علامه طباطبایی، با بیان این‌که طبقه متوسط ایران مصرف‌کننده اصلی محصولات خودرویی در کشور است، خاطرنشان می‌کند: به طور طبیعی این قشر توانایی خرید خودروهای با قیمت بیش از ۴۰ تا ۵۰ میلیون تومان را ندارند.

وی ادامه می‌دهد: از آن سو نیز طبقه متوسط به دنبال کسب رفاه نسبی است و سعی می‌کند گران‌ترین خودروی بازار را با توجه به سطح درآمدی و قدرت خرید خود، خریداری و استفاده کند که همان خودروهای با سطح قیمتی بین ۲۰ تا ۴۰ میلیون تومان است.

این کارشناس صنعت خودرو اضافه می‌کند: با وجود افزایش حدود دو برابری نرخ خودرو در دو سال اخیر اما درآمد طبقه متوسط به این میزان افزایش نیافته بنابراین قدرت خرید این طبقه در بازار خودرو کاهش یافته است.

امینی با بیان این‌که با گران‌تر شدن خودروهای داخلی قدرت خرید طبقه متوسط به عنوان قشر اصلی مصرف‌کننده خودرو در کشور افزایش نمی‌یابد، خاطرنشان می‌کند: بنابراین خودروسازان باید سعی کنند با توجه به این‌که طبقه متوسط بیش از ۵۰ درصد خریداران خودرو را به خود اختصاص می‌دهد خودروهای متناسب با سطح درآمدی این طبقه تولید کنند.

وی ادامه می‌دهد: تقریبا بیشتر افراد قرار گرفته در طبقه متوسط دارای خودروی شخصی بوده و مجبورند خودروی خود را از میان خودروهای تولیدی در سطح قیمتی بین ۲۰ تا ۴۰ میلیون تومان انتخاب کنند اما این موضوع به معنای رضایت آنها از کیفیت این خودروها نیست.

استاد دانشگاه علامه طباطبایی تصریح می‌کند: بنابراین اگر خودروسازان به سمت تنوع مدل محصولات تولیدی در این سطح قیمتی حرکت نکنند به محض برداشته شدن تعرفه واردات خودرو بخش قابل توجهی از مشتریان خود را از دست خواهند داد.

به گزارش ایسنا، هم‌اکنون خودروهایی چون تیبا، پراید، پژو ۴۰۵، سمند، پژو پارس، پژو ۲۰۶ و تندر ۹۰ در سطح قیمتی بین ۲۰ تا ۴۰ میلیون تومان قرار دارند.

 

17503

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 367724

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 16 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 20
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۰۸:۱۱ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۹
    9 0
    همچین میگن بازه ۲۰ تا ۴۰ میلیونی بیشترین بازار رو داره انگار این بازه یه بازه خاص در میان بازه‌های بالاتر و پایین‌تره؛ نخیر برادر کارشناس، این بازه کمترین بازه موجوده و با توجه به توان مالی پایین مردم، میشه پراقبال‌ترین بازه؛ البته از روی ناچاری. نه از روی انتخاب. وقتی خودرو از ۲۰ میلیون شروع میشه، بدیهیه این رنج بیشترین مشتری رو به خودش میکشه بخونید مجبور میکنه اگه قیمت پراید بشه ۵۰ میلیون، اونوقت این نظر کارشناسی تبدیل میشه به «اکثر بازار خودرو ایران در بازه ۵۰ میلیون تا ۷۰ میلیون .... مشکل اینجاست که مردم ما زور میزنن هر جوری که هست یه ماشین داشته باشن و با هر بدبختی که شده یه پراید اگر کمی تواناتر باشن پژو بخرن، اینجاست که قاتل معروف میشه کف بازه خرید مردم
  • بی نام GB ۰۸:۳۹ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۹
    9 1
    فکر نکنم با این حقوق ها کسی بتونه خودرو هایی با این قیمت بخره
  • مهران . ت A1 ۰۸:۴۵ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۹
    2 0
    در این رنج قرار دارند نهاینگونه قیمت گذاری شده اند صحیح تر است .
  • بی نام A1 ۰۹:۱۸ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۹
    9 2
    کجا اقشار متوسط می توانند خودرو 20 تا 40 میلیون بخرند. چرا خلاف واقع می نویسید. مردم بیچاره وسعشون به خرید پراید دست دوم 14 میلیونی نمیرسه. شما ها تو اسمونا زندگی می کنید تو این جامعه که نیستید
  • بی نام A1 ۱۱:۱۶ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۹
    1 0
    جالبه که طبقه متوسط کشور ما میتونن خودروهای 20 تا 40 میلیونی میتونن بخرنیعنی کشور ما یکی از مرفه ترین کشورهای دنیاست خدایا این خوشی رو از ما نگیر
  • محمد IR ۱۲:۵۲ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۹
    0 0
    منم پرایت می خوام پرایت
  • عجب A1 ۱۲:۵۶ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۹
    0 0
    عجب
  • بی نام A1 ۱۳:۳۲ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۹
    0 2
    طبقه ی متوسط اگه 20 میلیون پول داشت که اوضاعش این نبود
  • جواد IR ۱۳:۳۹ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۹
    1 2
    قشر متوسطه که بتواند 20 تا 40 میلیون به خودرو بدهد دیگه قشر متوسط نیست و تقریبا بالای متوسط است. فکر میکنم برای کارشناس مربوطه 20 ، 30 و 40 میلیون رقم بالایی نیست وبرایش عادی است .
  • مهدی IR ۱۳:۵۳ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۹
    1 2
    یعنی منی که نمی تونم این 20 تومنی رو هم بخرم فقیرم؟ خدایا، 8 سال پیش آقایی بودم واسه خودم، ببین چی شدم..
  • رضا IR ۱۴:۵۶ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۹
    2 0
    اگه خودروها با قیمت واقعی به فروش برسند با 40 میلیون میشه خودروی خوب خارجی خرید و کارتلهای خودروسازی داخلی هم دربشون تخته میشه
  • مصطفی A1 ۱۶:۲۴ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۹
    1 0
    نخرین,خودشون چندی بعد التماس میکنن
  • ایرانی A1 ۱۸:۱۸ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۹
    1 0
    خوبه والا،خودروهایی که برای خودرو سازان 7 میلیون هزینه داره به مردم 5 برابر قیمت تموم شده میدن واقعا به فکر مردم هستید
  • بی نام NL ۱۸:۳۶ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۹
    2 0
    ببخشید مگه خودروی کمتر از 20 میلیون هم در بازار باقی مونده که حانواده ها متقاضی اون باشند؟
  • بی نام A1 ۱۹:۱۵ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۹
    2 0
    واقعا مایه شرم جامعه مسلمان ایران است که ماشین بیست سال پیش کره بیست میلیون تومان باشد
  • نریمان IR ۲۰:۴۳ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۹
    1 0
    دولت باید یک زمان مشخص٬مثلا ده ساله به خودروسازان بدهد برای برداشتن کامل تعرفه خودروهای خارجی٬و هر سال با یک شیب ملایم تا ده سال آینده تعرفه ورود خودرو را کم کند٬مردم ایران تا کی باید خودروهای طرح فرغون با قیمت خودروی لوکس را پرداخت کنند٬کنند٬در اروپا با خقوق ماهی دوهزار یورو یک کارگر در عرض یکسال میتوان یک بنز متوسط خرید ولی در اینجا باحقوقی ماهی پانصدهزارتومن بعد از یکسال میشه یک موتور طرح چهل سال پیش ژاپن را خرید٬بخدا خسته شدیم
  • بی نام A1 ۰۵:۱۴ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۰
    0 0
    باتوجه به میزان دستزد افراد قیمت اتوموبیل باید بین 7 تا 16 میلیون تومان باشد
  • بی نام IR ۲۳:۲۳ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۱
    0 1
    کدام قشر متوسط ی میتواند 40 میلیون تومان بدهد و خودرو بخرد. امکان خرید 10 میلیونی هم نیست.
  • رسوووول A1 ۰۳:۲۰ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۲
    0 0
    هرچی نوشتیم هرچی گفتیم واقعیت کاراکتر غیرمجاز بود پس بفرماید مجاز چیه؟ دستتون درد نکنه این همه گرون کردین اگه امکانش هست یه کم دیگه قیمتو ببرین بالا ما توانمون بیشتر از 20 تا 40 مثلا 50 تا 100 خوبه ؟؟؟ شما که ناراحت نمیشین؟اگه کمه یه کمی هم خودتون بزارین روش ما که این حرفهارو نداریم ....این که مجازه
  • بی نام A1 ۰۲:۲۴ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۰
    0 0
    آقا وام بگيريد و ماشين خوب سوار بشويد تا سربلند شويد اينه ه ه ه ه ه ه ه ه