۰ نفر
۲۴ مرداد ۱۳۹۳ - ۰۵:۴۷

مهر نوشت:

آریا عظیمی‌نژاد نوازنده و آهنگساز که بیشتر با حضورش در آثار سینمایی و تلویزیونی شناخته می‌شود قصد دارد نخستین کنسرت مستقل خود را مهرماه در فرهنگسرای نیاوران برگزار کند.

عظیمی‌نژاد در تشریح تازه‌ترین فعالیت‌های موسیقایی خود توضیح داد: مشغول برنامه‌ریزی برای برگزاری اولین کنسرت مستقل خود در حوزه موسیقی مقامی هستم که با توجه به ساختاری که برای آن در نظر گرفته‌ام کنسرت متفاوتی می‌تواند به حساب آید.

وی ادامه داد: بخش عمده‌ای از این کنسرت به دونوازی دوتار و سه تار اختصاص دارد که نوازندگی دو تار به عهده استاد سیداحمد حسینی و سه تار نیز به عهده من است که بر این اساس در بخش اول کنسرت به دو نوازی خواهیم پرداخت و در بخش دوم با شکل و شمایلی ویژه تر دو نوازنده پرکاشن با هنرمندی فرهاد صفری و حامد دژبراز به فضای کنسرت اضافه می‌شوند.

این آهنگساز و نوازنده گفت: بخش دوم کنسرت بیشتر روی اجرای قطعات ریتمیک با سازهای کوبه‌ای همراه است و تصور می‌کنم با توجه به نوع ترکیبی که برای سازها در نظر گرفته شده علاقه مندان موسیقی ترکیبی شاهد اجرای جذابی خواهند بود.

عظیمی‌نژاد درباره ویژگی‌های این کنسرت موسیقایی بیان کرد: این کنسرت به نوعی اولین کنسرت مستقل من طی سال‌های اخیر است که با تکیه بر موسیقی کتولی صورت می‌گیرد ضمن اینکه سه تار در این اجرای زنده نقش مجزایی دارد که با توجه به رنگ‌بندی جدیدی که ما در فضای موسیقی مقامی به وجود آورده ایم مخاطبان شاهد اجرای به روزتری از گونه موسیقی مقامی خواهند بود.

این هنرمند درباره تازه ترین فعالیت‌های خود در عرصه موسیقی و آهنگسازی تصریح کرد: فعلا غیر از برنامه‌ریزی برای این کنسرت و انجام کارهای پژوهشی مشغول ساخت موسیقی برای پروژه‌ای نیستم اما طی ماه‌های گذشته پیشنهادهایی برای ساخت چند اثر تصویری داشته‌ام که هنوز در مرحله نهایی قرار نگرفته‌اند.

آریا عظمیمی‌نژاد از جمله نوازندگان و آهنگسازان فعال موسیقی است که بعد از یادگیری مراحل مقدماتی نوازندگی سه تار، در محضر استادانی چون جلال ذوالفنون، محمود تاجبخش، علی اصغر زندوکیل تعلیم دید. او در سال ۷۲ در رشته موسیقی دانشگاه آزاد واحد هنر و معماری پذیرفته شده و نزد اساتیدی چون فرهاد فخرالدینی، مصطفی کمال پورتراب به فراگیری اصول موسیقی پرداخت.

این هنرمند کار حرفه‌ای ساخت موسیقی را از سال دوم دانشگاه با موسیقی تئاتر آغاز کرد و توانست در جشنواره‌های بین‌المللی تئاتر، نامزد دریافت بهترین موسیقی متن شود که این موفقیت‌ها سبب ورود او به سینما و تلویزیون شد.

وی با با ساخت موسیقی فیلم «میم مثل مادر» ساخته رسول ملاقلی پور در سینما و «او یک فرشته بود» در تلویزیون توانست به جمع آهنگسازان برتر ایران راه یابد که حاصل آن نامزدی بهترین موسیقی متن در جشنواره بین‌المللی فیلم فجر و جایزه خانه سینما ست.عظیمی نژاد در سال ۲۰۰۴ میلادی توانست مقام دوم در جشنواره موسیقی بریتانیا را در رشته موسیقی فولکلور بین‌المللی با تکنوازی سه تار بدست آورد. البته آشنایی او با جاسلین پوک آهنگساز شهیر بریتانیایی سبب همکاری او در چندین پروژه موسیقی فیلم شد.

ساخت موسیقی برای چندین پروژه سینمایی، تلویزیونی و خوانندگان سرشناس ایرانی از دیگر فعالیت‌های حرفه‌ای عظیمی نژاد در عرصه آهنگسازی است. علاقه او به موسیقی فولکلور ایرانی سبب شد تا مجموعه‌ای از موسیقی نواحی ایران را جمع‌آوری کرده و از آنها در ساخت موسیقی فیلم تاثیر گیرد.

«جادوی ایرانی»، «میم مثل مادر» و «ساقی سر مست» از جمله آثاری هستند که در قالب آلبوم توسط سازنده موسیقی مجموعه تلویزیونی پایتخت روانه بازار موسیقی شده است.

 

23503

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 370029

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 6 =