ایرنا نوشت: کابینه استرالیا حدود چهار ماه پس از تشکیل به وسیله 'ماکلوم ترنبول'با دو رسوایی مواجه شد

کابینه استرالیا حدود چهار ماه پس از تشکیل به وسیله 'ماکلوم ترنبول'با دو رسوایی مواجه شد و وزیر توسعه منطقه ای و زیرساخت و وزیر ویژه دولت استرالیا به دلیل این رسوایی ها مجبور به کناره گیری از پست خود شدند.

به گزارش تارنمای 'سیدنی مورنینگ هرالد' روز چهارشنبه استعفای این دو وزیر استرالیایی درپی دو رسوایی جداگانه را نخستین شکست 'ماکلوم ترنبول' نخست وزیر این کشور دانست که کمتر از چهارماه است قدرت را در دست گرفته است.
'جیم بریگز' وزیر توسعه منطقه ای و زیرساخت استرالیا اواخر ماه گذشته میلادی در سفری به هنگ کنگ پس از صرف شام به همراه برخی مقامات رسمی و یک زن کارمند استرالیایی به کافه ای رفت.

رسانه های استرالیا اعلام کردند این وزیر به دلیل انجام برخی رفتارها غیراخلاقی با کارمند زن استرالیایی مجبور به کناره گیری از پست خود شد.

اگرچه جزئیات رفتاری وی با این کارمند زن منتشر نشده، اما رسانه ها اعلام کردند رفتار وی مطابق با استانداردهای وزرا نبوده است.
'بریگز' که از حامیان 'تونی ابوت' محسوب می شود و در دوره نخست وزیری وی نیز به عنوان دستیار وزیر توسعه مناطق و زیرساخت ها خدمت می کرد، پس از پیروزی 'مالکوم ترنبول' به مقام وزارت دست یافت.

وی همچنین از سال 2004 تا 2007 مشاور ارشد 'جان هووارد' نخست وزیر اسبق استرالیا بود.
'مال برو' وزیر علوم و صنایع دفاعی استرالیا نیز از ماه های گذشته متهم به کپی برداری غیرقانونی از خاطرات یک سیاستمدار دیگر شده و مجبور به کناره گیری از پست خود شد.

وی متهم است ز طریق غیرقانونی نسخه هایی از خاطرات 'پیتر اسلپر' رئیس پیشین پارلمان استرالیا (از سال 2011 تا 2012) که گرفتار پرونده آزار جنسی شده بود را به دست آورده است.
'ماکلوم ترنبول' نخست وزیر استرالیا در واکنش به کناره گیری 'مال برو'، گفت با توجه به این که پلیس در حال انجام تحقیقات است، کناره گیری وی اقدام درستی بوده است.

نخست وزیر استرالیا همچنین ضمن اظهار ناامیدی در مورد رفتار 'بریگز' گفت که امیدوار است وی همچنان در آینده به دولت کمک کند.
با توجه به کناره گیری این دو وزیر از کابینه استرالیا، 'گِرِگ هانت' وزیر محیط زیست استرالیا جایگزین وزیر توسعه مناطق و زیرساخت ها می شود. 'ماتیاس کورمان' وزیر امور دارایی نیز جایگزین 'مال برو' خواهد شد و 'ماریس پاین' وزیر فعلی دفاع تصدی وزارت علوم و صنایع دفاعی را بر عهده می گیرند.

این دو وزیر مستعفی همچنان به عنوان اعضای پارلمان استرالیا به کار خود ادامه می دهند، اما به نظر می رسد 'مالکوم ترنبول' نخست وزیر استرالیا مجبور به ترمیم کابینه در آینده ای نزدیک باشد.

5252

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 493889

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 2 =