تسنیم نوشت: رئیس سازمان انرژی اتمی کشورمان اعلام کرد که در آینده نزدیک، شاید یک هفته آینده، خبرهای خوبی در مورد مدرن‌سازی اراک به اطلاع مردم برسانیم که چقدر پیشرفت کرده‌ایم.

 علی اکبر صالحی، رئیس سازمان انرژی اتمی کشورمان پس از دیدار با یوکیا آمانو، مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی گفت: سفر آقای آمانو به تهران معنای بسیاری دارد، با این سفر شاهد گشایش فصل نوینی در همکاری‌های بین ایران و آژانس خواهیم بود. می‌خواهیم فرصت از دست رفته 10 - 12 ساله در رابطه با آژانس را جبران کنیم. همچنین در گفت و گوی امروز با آقای آمانو درباره نحوه همکاری‌ها به‌ویژه در فضای جدید صحبت کردیم و تقریباً نقشه راه را ترسیم کردیم.

صالحی در ادامه اظهار داشت: خوشحالیم در زمانی میزبان آقای آمانو هستیم که دیگر موضوعی به نام پرونده ساختگی هسته‌ای جمهوری اسلامی ایران وجود ندارد و ما وارد فضای جدیدی شده‌ایم.

وی ادامه داد: در گفت و گوی امروز ما قرار شد که نگاه ما به آینده باشد و هر آنچه در گذشته بوده، پشت سر ما قرار گرفته است.

رییس سازمان انرژی اتمی کشورمان ادامه داد: در 10- 12 سالی که پرونده ساختگی ایجاد کردند، ما فرصت‌های همکاری فنی با آژانس را از دست دادیم. از آقای آمانو خواستم که با اقداماتی که انجام می‌دهد این موضوع جبران شود.

وی اضافه کرد: آقای آمانو امروز با رییس جمهوری دیدار خواهد کرد و یک بازدید هم از موزه جواهرات خواهد داشت. به وی گفته‌ام که تهران شهری فرهنگی است و بیش از صد موزه دارد که همگی دیدنی هستند.

خبرهای خوبی درباره اراک اعلام خواهد شد


علی اکبر صالحی در بخش دیگری از سخنان خود گفت که هفته آینده خبرهای خوبی در مورد مدرن‌سازی اراک اعلام خواهد شد. صالحی با این حال عنوان کرد: در جلسه امروز با آمانو صحبت خاصی در این زمینه انجام نشد، ما در ارتباط با نقشه راه که پیش‌بینی می‌شود و کلیاتی که باید در آینده به آن توجه داشت، گفت و گو کردیم.

رییس سازمان انرژی اتمی ادامه داد: ان شاءالله در آینده نزدیک شاید یک هفته آینده، خبرهای خوبی در مورد مدرن‌سازی اراک به اطلاع مردم می‌رسانیم که تا چقدر پیشرفت کرده‌ایم.

وی گفت: مقدمات طراحی‌ هم که انجام داده‌ایم توسط طرف‌های مقابل مورد بازبینی قرار گرفته است که در زمان مناسب اعلام می‌کنیم.

صالحی تاکید کرد: ما جلوتر از برنامه پیش‌بینی هستیم، همه چیز به خوبی پیش می‌رود و امیدواریم مدرن‌سازی اراک حتی سریعتر از زمان مقرر محقق شود.

در ادامه نیز یوکیا آمانو، مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در سخنانی گفت: اجرای برجام اولویت مهم ماست و این جریان تازه آغاز شده و تحولات بعدی منتظر گذشت زمان است.

وی با تشریح محورهای دیدار خود با صالحی افزود: جلسه مؤثر و خوبی با معاون رییس جمهوری و رییس سازمان انرژی اتمی ایران داشتم و این افتخار را دارم که بعدازظهر نیز با رییس جمهوری ایران ملاقات داشته باشم.

وی اظهار داشت: ما توافق کردیم که همکاری‌های بین ایران و آژانس را بیشتر تقویت کنیم.

31049

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 500675

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 3 =