وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در تازه‌ترین اظهارنظر خود در مورد موضوعات حوزه فرهنگ و هنر به ماجرای اکران «۵۰کیلو آلبالو» اشاره کرد و گفت اکران فیلم به دلیل رای شخصی او پایان نیافت.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، علی جنتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، یکشنبه شب هفتم شهریور ماه در برنامه گفت‌و‌گوی ویژه خبری شبکه دو سیما حضور پیدا کرد و در مورد موضوعات مختلف حوه فرهنگ و هنر سخن گفت.

او در بخشی از سخنان خود به موضوعات سینمایی پرداخت و درباره شرایطی که برای اکران فیلم سینمایی «50 کیلو آلبالو» به کارگردانی مانی حقیقی به وجود آمده بود سخن گفت. او تاکید کرد انتقاد او نسبت به فیلم موجب از پرده پایین کشیده شدن آن نشد و گفت: «این فیلم را شورای نظارت بر نمایش تایید کرده بود، اما پس از اکران دیدیم انتقاداتی را بر آن وارد می‌کنند. درخواست کردم فیلم را بیاورند تا شخصا آن را ببینم و پس از تماشای فیلم دیدم برخی انتقادات به آن وارد است. من یک اظهار نظر شخصی کردم، اما با این فیلم برخورد نشد و از پرده سینما پایین کشیده نشد.»

این فیلم عملا بعد از جریان انتقاد‌ها و بازبینی اجازه اکران حتی به صورت تک‌سئانس در سینماها را از دست داد. در مرحله نهایی تک نمایش فیلم در سالن سینمایی در همدان و قزوین هم مساله‌ساز شد و مسئولان این سینما‌ها با تذکر مسئولان مجبور به پایان دادن اکران فیلم شدند.

فیلم حقیقی که از کارهای اکران شده در نوروز 95 بود در حالی که فروش 15 میلیاردی را رد کرده بود و هنوز مورد استقبال تماشاگران بود از پرده پایین آمد.

5858

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 572966

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 2 =