استاندار بوشهر گفت: در جریان جاری شدن سیلاب در استان بوشهر خساراتی به مردم و زیرساخت‌ها وارد شد که برای حل این مشکلات در جلسه هیئت دولت تصمیمات لازم اتخاذ می‌شود.

به گزارش خبرآنلاین، مصطفی سالاری صبح امروز در نشست ستاد مدیریت بحران استان بوشهر با حضور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با قدردانی از توجه رئیس جمهور در پیگیری مشکلات استان بوشهر اظهار داشت: از رئیس جمهور که در ساعات اولیه بروز جاری شدن سیل در استان بوشهر ضمن پیگیری لازم وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات را برای بررسی مشکلات این استان اعزام کرد قدردانی می‌شود.

وی با قدردانی از پیگیری معاونان اول و اجرایی رئیس جمهور برای حل مشکلات بحران سیل استان بوشهر خاطر نشان کرد: مشکلات سیل استان بوشهر در جلسه هیئت دولت بررسی می‌شود که در حل مشکلات این استان راهگشا است.

استاندار بوشهر با بیان اینکه مشکلات جاری شدن سیل در استان بوشهر در سه بخش مورد بررسی قرار گرفت تصریح کرد: خسارت وارد شده به مردم و منازل مسکونی در شهرها و روستاها، مزارع کشاورزی، اراضی پرورش میگو، شیلات، دامداری‌ها بررسی شد.

سالاری با بیان اینکه به زیرساخت‌های استان بوشهر خساراتی وارد شد افزود: خسارت به زیرساخت‌ها در زمینه‌های آب، برق، گاز، ابنیه‌های فنی و جاده‌ها نیز مورد بررسی با حضور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات مورد بررسی قرار گرفت.

وی با تاکید بر توجه به پیشگیری در بروز حوادث طبیعی از جمله سیل گفت: در حل مشکلات جاری شدن سیل در استان بوشهر باید راهکار لازم ارائه شود تا در صورت نزولات جوی در آینده از بروز خسارات جلوگیری شود.

استاندار بوشهر با بیان اینکه آمار دقیق خسارات وارد شده اعلام می‌شود تصریح کرد: مسئولان دستگاه‌های اجرایی در حال بررسی برآورد خسارت وارد شده  در بخش‌های مختلف  هستند که بزودی میزان خسارت ناشی از بروز سیل  استان بوشهر اعلام می‌شود.

سالاری با بیان اینکه حجم بارندگی در استان بوشهر بسیار بالا بود افزود: میزان بارندگی در استان بوشهر بیش از 2 برابر میانگین سالانه بود بگونه‌ای که در شهرستان جم میزان نزولات جوی  بیش از 400 میلیمتر ثبت شده است.

وی با قدردانی از تلاش مسئولان و امدادگران در جاری شدن سیل گفت: تلاش بی وقفه مسئولان به ویژه امدادگران سبب کاهش مشکلات و خسارات شد که جای سپاس و قدردانی دارد.

استاندار بوشهر با تاکید بر استحصال آب‌های بارش باران خاطر نشان کرد: در استان بوشهر به ظرفیت تولید 100 هزار متر مکعب در روز آب شیرین‌کن طراحی شده که با تکمیل آنها دولت سالانه بیش از 110 میلیارد تومان برای تامین آب آشامیدنی مشترکان آب استان بوشهر پرداخت می‌‌کند که اگر این میزان اعتبار صرف کنترل و استحصال  آبهای روان ناشی از بارندگی می‌شد به صرفه‌تر و اقتصادی‌تر از اجرای طرح یاد شده بود.

سالاری تاکید کرد: مشکلات سیل استان بوشهر در جلسه هیئت دولت بررسی و راهکارهای کوتاه مدت برای حل مشکلات مصوب می‌شود.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 638105

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 6 =