رئیس سازمان شیلات کشور گفت: در بین ۳۵ کشور دنیا، مقام دوم را در صید ماهی از اقیانوس هند با بیش از ۸۰۰ شناور به خود اختصاص داده‌ایم.

صالحی در جلسه مدیران کل شیلات کشور اظهار کرد: آبزی پروری طی چند سال اخیر بیشترین رشد را در تولید غذا داشته است.

وی با بیان اینکه در زمینه تولید پروتئین هیچ فعالیتی به اندازه تولید آبزیان موثر نبوده، افزود: بر اساس پروتکل‌های بین‌المللی و کمیته‌های شیلاتی در دنیا آینده تولید غذا از آب است و این موضوع نشان می‌دهد که بیش از پیش باید به این مقوله توجه کرد.

رئیس سازمان شیلات کشور خاطرنشان کرد: شیلات ایران به این موضوع نگاه ویژه‌ای دارد و در بحث اقتصاد مقاومتی دو پروسه راجع به این موضوع گنجانده شده که شامل توسعه آبزی‌پروری و پرورش ماهی در قفس به عنوان یکی از پروژه‌های اقتصاد مقاومتی است و نیز با عنایت ویژه دولت صید فراسرزمینی را در دستور کار داریم و در این راستا شیلات کشور با نگاهی فراساحلی به این موضوع نگاه می‌کند.

صالحی با بیان اینکه نگاهمان به آب‌های بین‌المللی است، گفت: هم‌اکنون توجه‌مان به صید از ذخایری که در گذشته برداشت نشده‌اند است و تولید ماهی از اعماق دریاها مدنظر ما قرار دارد.

معاون وزیر جهاد کشاورزی یادآور شد: هدف ما تولید بیش از صدهزار تن از اعماق دریا بوده و این را در دستور کار خود قرار داده‌ایم، سال گذشته ۱۰ هزار و امسال بیش از ۱۵ هزار تن به وسیله شناورهایمان با برنامه مشترک با عمان برداشت کرده‌ایم.

وی ادامه داد: در برنامه ششم توسعه بیش از یکصد شناور صیادی در این زمینه فعال خواهد بود و تولید بیش از ۸۰۰ هزار تن را که صد در صد افزایش تولید است در برنامه داریم.

صالحی گفت: امروز ۴۰۰ هزار تن برای تولید غذا در دستور کار ما قرار گرفته و پرورش ماهی در قفس جایگاه ویژه‌ای در این رابطه دارد.

رئیس سازمان شیلات کشور سرانه مصرف ماهی را ۱۱ کیلوگرم دانست و گفت: باید در دو یا سه برنامه آن را به بیش از ۲۰ کیلوگرم برسانیم.

وی با اشاره به جشنواره طبخ ماهیان گفت: این موضوع می‌تواند به عنوان یک کار جدید در این راستا به ما کمک کند و هم اکنون در بعضی استان‌ها پیگیری شده و در جاهای دیگر نیز اجرا خواهد شد.

صالحی اظهار کرد: لرستان می‌تواند مقام اول تولید قزل‌آلا را به خود اختصاص دهد و این جزو هدف‌گذاری مسئولین باید مدنظر قرار گیرد.

این مسئول ادامه داد: هم‌اکنون کشور بزرگترین وارد کننده تخم چشم زده است که ماده اولیه تولید ماهی محسوب می‌شود، قرار است طی سه تا پنج سال آینده آن را به کمتر از ۲۵ درصد برسانیم و یکی از استان‌هایی که در این زمینه می‌تواند کمک کند لرستان است.

35223

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 642441

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 9 =