کمتر از نیم درصد سهم استان کهگیلویه و بویراحمد در صنعت کشور

نماینده مردم بویراحمد و دنا در مجلس شورای اسلامی از عدم تحقق تخصیص اعتبارات ماده ۱۸۰ در سالهای ۹۴ و ۹۵ از معاون اول رئیس جمهور انتقاد کرد.

غلام محمد زارعی بیان کرد: پروژه های خوبی در زمینه ماده ۱۸۰ تصویب کردیم که متاسفانه در ۹۴ و ۹۵ هیچ تخصیصی داده نشد و باید بگویم شکاف های توسعه ای و عمرانی که وجود داشت نه تنها کم نشد که به واسطه عدم تحقق این منابع بیشتر هم شد.

زارعی در نشست شورای اداری استان که باحضور دکتر جهانگیری؛ معاون اول رئیس جمهور، معاون علمی و فناوری رئیس جمهور، وزیر صنعت و معدن، استاندار کهگیلویه و بویراحمد برگزار شد ،افزود:

برخی وعده های دولت و کند شدن روند توسعه به دلیل عدم تخصیص بودجه های مصوب و مواردی از این قبیل، کمک به وتوسعه استان با نگاه ویژه را از معاون رئیس جمهور مطالبه کرد که در ادامه آمده است:

غلام محمد زارعی گفت: علیرغم پیشرفت ها و انجام اقدامات توسعه ای در استان میبینیم که قریب به ۲۵ درصد جمعیت کهگیلویه و بویراحمد تحت پوشش نهادهای حمایتی هستند و با احتساب ۲ درصد افراد در نوبت، این آمار به ۲۷ درصد کل جمعیت استان می رسد که با حداقل امکانات در حال گذران زندگی هستند.

نماینده شهرستان های بویراحمد و دنا در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: سهم استان ما از صنعت کشور سهم ناچیز و کمتر از نیم درصد است.

وی گفت: در حوزه کشاورزی ۲۶ درصد زمین های مردم آبی است، زمین ها در بالا دست هستند و آب در پایین دست و متاسفانه به دلیل عدم اجرای سدهای کارشناسی شده، اراضی مردم با راندمان کم کشت می شود و بسیاری از کشاورزان یا ضرر کرده اند و یا بدون هیچ سودی در حال فعالیت هستند.

رئیس مجمع نمایندگان استان عنوان کرد: در زمینه گردشگری نیز با توجه به قابلیت های گسترده ای که در زمینه توریسم داریم و حتی در برخی مواقع سال در ۲ روز شاهد ورود بیش از یک میلیون گردشگر به داخل استان و به خصوص شهرستان های خوش آب و هوای بویراحمد و دنا هستیم که بدون شک همانطور که خود شما نیز گفتید توجه ویژه به این بخش ها می تواند به توسعه استان کمک کند.

زارعی تصریح کرد: به اندازه ۲۵ کشور دنیا گیاهان دارویی داریم که برخی از آنها خاص استان کهگیلویه و بویراحمد است و قطعاً استفاده اصولی از این ظرفیت می تواند به مسیر توسعه استان کمک کند.

وی با انتقاد از عدم تحقق منابع ماده ۱۸۰، اظهار داشت: پروژه های خوبی در زمینه ماده ۱۸۰ تصویب کردیم که متاسفانه در ۹۴ و ۹۵ هیچ تخصیصی داده نشد و باید بگویم شکاف های توسعه ای و عمرانی که وجود داشت نه تنها کم نشد که به واسطه عدم تحقق این منابع بیشتر هم شد.

نماینده بویراحمد و دنا ادامه داد: ۶۵۰میلیارد تومان بدهی دولت در استان کهگیلویه و بویراحمد است که ۲۵۰ میلیارد تومان آن بدهی پیمانکاران است و بخشی از کارهای عمرانی ما معطوف به اقدامات و بدهی های همین افراد شده و پیش نمی روند.

زارعی با اشاره به اینکه برای اولین در تاریخ استان معاون اول رئیس جمهور به محرومترین بخش می رود، بیان داشت: استدعا داریم نگاه ویژه ای به وضعیت استان بشود.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 642954

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 2 =