یادواره شهدای دانشجو معلم دانشگاه فرهنگیان کردستان برگزار شد

یادواره شهدای دانشجو معلم دانشگاه فرهنگیان کردستان با حضور جمعی از مسئولان و دانشجویان در پردیس شهید مدرس سنندج برگزار شد.

به گزارش خبرآنلاین، یادواره شهدای دانشجو معلم دانشگاه در دوران دفاع مقدس با حضور مدیر امور پردیس های استان کردستان، مدیر کل سازمان تبلیغات اسلامی استان، مسئول دفتر مقام معظم رهبری در دانشگاه و جمعی از مسئولین و دانشجویان برگزار شد.
سرپرست دانشگاه فرهنگیان کردستان گفت: عزت این مملکت، دوام و بقای نظام، پیشرفت و توسعه کشور در گرو ارج نهادن راه شهیدان است و هر آنچه را که داریم مرهون قطره قطره خون شهدا و جان فشانی های آن هاست.
وی خطاب به خانواده شهید حق وردی و خانواده شهدا گفت: افتخار شهادت را خدا نصیب هر کس نخواهدکرد، شهادت افتخار بزرگی است که برگزیدگان و کسانی که خداوندآنها را دوست دارد و برای شهادت انتخاب می شوند، نصیبشان می گردد.
معروفی شهدا را پيشگامان جهاد در راه خدا و مقربان درگاه الهي دانست و از برگزارکنندگان این مراسم معنوی اعم از: شورای فرهنگی دانشگاه فرهنگیان کردستان، دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری، بسیج دانشجویی پردیس شهید مدرس، روابط عمومی و همه همکارانی که تلاش شبانه روزی داشتند تا زمینه برگزاری این محفل معنوی و نورانی را فراهم آوردند تقدیر و تشکر کرد.
شهید حق وردی در سال 1346 در روستای جعفر آباد از توابع شهرستان بیجار بدنیا آمد، محمد علی دوران کودکی را در دامان پاک مادر و تحت سرپرستی پدر بزرگوارشان سپری نمود.
شهید دانشجو معلم، تحصیلات ابتدایی و راهنمایی را در زادگاهش به اتمام رساند و برای ادامه ی تحصیلات راهی شهر بیجار شد و در دبیرستان شهید بهشتی موفق به اخذ دیپلم شدند و آنگاه وارد تربیت معلم شد و در رشته ی پرورشی ادامه تحصیل داد.
هم رزم شهید حق وردی؛ با بیان خاطرات چگونگی اعزامشان به جبهه گفت شهید بزرگوار با وجود فعالیت گروهکهای ضد انقلاب در منطقه همیشه علیه آنها افشاگری و مردم را نسبت به افکار پلیدشان آگاه می کرد، به مردم روستا، پاکی و ساده زیستن آنها عشق می ورزید و از آنها به نیکی یاد می کرد.
شهید والامقام، عامل اصلی جنگ تحمیلی را آمریکا می دانست و با توجه به اینکه قبلا دو بار به جبهه اعزام شده بود، باز احساس وظیفه کرد و برای بار سوم به میدان نبرد شتافت و با اینکه زخمی شده بود زخمش را با دستمال می بندد و به مبارزه عاشقانه ادامه می دهد.
سرانجام شهید حق وردی در تاریخ 25 بهمن 1362 در محل هزار قله مریوان به درجه رفیع شهادت نایل می شود.
مزین بخش مراسم اجرای نمایشنامه ای ساخته شده دانشجویان پردیس مدرس سنندج و اکران نما آهنگی از زندگینامه شهید حق وردی بود.
شایان ذکر است در خاتمه با اهدا یک جلد کلام ا... مجید و لوح تقدیر توسط یحیی معروفی از برادر و خانواده ی معزز شهید حق وردی تجلیل به عمل آمد.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 643781

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 1 =