«خبرجنوب» نوشت: شبها برای یک ساعت هم که شده تلویزیون و تلفن همراه را خاموش کنید و با دیگر اعضای خانواده دور هم بنشینید.

مشاور معاونت فرهنگي شهرداري و پدافند غيرعامل استانداري فارس، تهديدات تكنولوژيهاي نوين را مهمترين عامل اضطراب و استرس در بين خانواده ها و جوانان دانست.
نادر كشاورز در همايش «خانواده مطهر و فضاي مجازي با رويكرد فرهنگ ايثار و شهادت» گفت: بخش عظيمي از تهديدات تكنولوژي نوين، افزايش بد اخلاقيها، پرخاشگريها، طلاق، افزايش ناهنجاريها و ساير عوامل منفي را در جامعه به دنبال داشته است.
وي تاكيد كرد: متاسفانه جامعه ما هنوز تكنولوژيهاي جديد را به درستي نميشناسد و بخشي از فرزندان ما در دبيرستان، دانشگاه و جاهاي ديگر قرباني اين عدم شناخت ميشوند. در حوزه هك كردن فضاي مجازي، فرزندان ما با سايتهاي غيراخلاقي مواجه ميشوند كه باعث تخريب ذهن آن ها ميشود.
اين مدرس دانشگاه كه در سال جاري، برگزاري بيش از 14 هزار نفر ساعت كلاس آگاهسازي در فضاي مجازي را در كارنامه خود دارد، افزود: فضاي مجازي، وقت را كه بهترين، گرانبهاترين و ارزشمندترين هديه خداوندي است از جوانان ما گرفته است.
وي تصريح كرد: فضاي مجازي و استفاده صحيح از آن ميتواند فرصتهاي خوبي را پيش روي افراد قرار دهد اما اگر شناخت درستي از آن نداشته باشيم، خيلي زود عواقب خطرناكش را در حوزه روح و روان خواهيم ديد و دردسرهاي فراواني در حوزه اجتماعي به وجود مي آورد.
كشاورز افزود: در دهه 60 و در دوران دفاع مقدس، آمار طلاق در كشور ما تك رقمي بود اما اكنون اين آمار، دورقمي شده و نزديك به 34 درصد رشد يافته، همچنين گسست بين نسلي فراوان شده و تكنولوژيهاي جديد، اعضاي خانواده ها را از هم دور كرده است. پدر و مادرها در ساعات روز سر كار هستند و شب كه به خانه برميگردند، تكنولوژي آن ها را از هم دورتر مي كند و هركس سرش به كار خودش است.
وي اضافه كرد: حتي در ساعات 8 تا 10 شب كه ميتواند زمان مناسبي براي بحث و گفت وگو بين فرزندان و والدين باشد، نه شبكه هاي معاند و خارجي كه شبكههاي سالم خودي هم يكريز تمركز خانواده ها را به هم ميزنند و كمتر گفتماني بين اعضاي خانواده به وجود ميآيد.
كشاورز با اشاره به شبكههاي اجتماعي تلگرام، واتساپ، لاين و ساير اپليكيشن هاي پيام رسان با هزينههاي ميلياردي گفت: اين شبكهها در نگاه اول براي سرويسهاي خود پولي از ما دريافت نمي كنند اما از آن جا كه از قديم گفته اند پنير مجاني فقط در تله موش است، بايد سوال كرد پس درآمدشان از كجاست؟ كه بايد پاسخ داد اينها در واقع با راه هايي كه خود ميدانند به راحتي به سوددهي مي رسند و حتي در اين راه خود ويروس انتشار مي دهند و از آن سو آنتي ويروس طراحي مي كنند.
وي از جوانان و خانوادهها دعوت كرد به دام هايي كه از طريق اين كانال ها و شبكه هاي اجتماعي در راه آنها پهن شده توجه كنند و راه هاي صحيح استفاده از اين ابزار نوين را بياموزند. كشاورز همچنين از خانواده ها خواست شب ها حداقل يك ساعت تلويزيون و تلفن همراه خود را خاموش كنند و بيشتر دور هم جمع شوند و سنت فرهنگ و گفت و گو را همچون سابق احيا كنند.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 645008

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 6 =