راه اندازی کانونهای فرهنگی هنری بی شک یکی از افتخارات وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی محسوب می شود

به گزارش خبرآنلاین ، حجت الاسلام هادی جعفری راد بیان داشت:کانونهای فرهنگی هنری از جمله مراکز مهمی هستند که در دل مساجد راه اندازی شده اند.

به گزارش روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی : وی با اشاره به فعالیت بی حاشیه کانونهای فرهنگی هنری در مساجد، به تعامل سازنده این مراکز با هیات امنا، امام جماعت و پایگاه مقاومت بسیج اشاره کرد و افزود: به دلیل اینکه انتخاب مدیر کانون با تایید امام جماعت و هیات امنای مسجد انجام می شود این تعامل سازنده موجب پیشرفت فعالیت های کانون می شود.

مدیرکل مرکز خدمات حوزه های علمیه خراسان جنوبی ادامه داد: کانون های فرهنگی هنری در سالهای اخیر در جذب جوانان به مساجد موفقیت های خوبی داشته اند.

وی مهمترین رسالت کانونهای فرهنگی هنری را ایجاد همدلی و همدلی بین اعضای کانون و داشتن تعامل موثر با دیگر ارکان مسجد ذکر کرد و گفت: امروز مردم طالب انجام کارهای فرهنگی در بستر مساجد هستند که در این زمینه کانونهای فرهنگی هنری می توانند بسیار مفید واقع شوند چرا که در بیشتر مساجد، مدیران این مراکز افرادی جوان و پای کار هستند.

حجت الاسلام جعفری راد به گسترش فضای مجازی در تمام امورات اشاره کرد و تصریح کرد: مدیران کانونهای فرهنگی هنری باید بتوانند برای جذب جوانان به مساجد از تبلیغ چهره به چهره بهره بگیرند تا به تعبیر آیت الله قرائتی در این زمینه موفق باشند.

وی با اشاره به فعالیت بیش از ۵۰۰ کانون فرهنگی هنری در خراسان جنوبی گفت: این کانونها می توانند با فعالیت های فرهنگی و هنری خود استان را متحول کنند.

وی همچنین با بیان اینکه مدیر فرهنگی باید صاحب ایده و خلاق فرهنگی باشد، افزود: اگر مدیر کانونی احساس کرد در عرصه کار فرهنگی ایده جدید و به روزی برای جذب جوانان به مساجد ندارد، باید کار را به جوانان اهل ایده و صاحب فکر بسپارد.

مدیرکل مرکز خدمات حوزه های علمیه خراسان جنوبی به فعالیت خود در استان سیستان و بلوچستان در حوزه کانونهای فرهنگی هنری اشاره کرد و افزود: جوان گرایی در انجام امور کانونهای مساجد با شرط خلاق بودن در راس فعالیت های کاریم بود.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 645120

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 5 =