کهگیلویه و بویراحمد مسیر جدید گردشگری کشور

اولین جلسه کمیته اطلاع رسانی ستاد خدمات سفر تعطیلات نوروزی سال ۹۶ امروز در سالن جلسات ،سازمان میراث فرهنگی و گردشگری استان کهگیلویه و بویراحمد با حضور اعضای این کمیته برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از یاسوج،مدیر کل میراث فرهنگی و گردشگری استان کهگیلویه و بویرحمد در این جلسه ضمن تاکید بر آمادگی دائمی سازمان گردشگری استان بیان کرد:ستاد خدمات سفر آمادگی کامل دارد که در زمینه ارائه هر نوع دمات به مسافران نوروزی کار خود را آغاز کند .

محمود با اعلام اینکه نوروز امسال با دیگر سالها متفاوت خواهد بود گفت:با توجه به اینکه جناب سلطانی فر در جلسه ای که با حضور مدیران گردشگری همه استان ها و همچنین استانداران کشور برگزار شد اعلام کردند که استان کهگیلویه و بویراحمد از این به بعد مسیر جدید به گردشگران معرفی شود ،این نکته مهم وظایف ما را بیشتر می کند.

باقری با اشاره به جایگاه فرهنگ نوروز در بین مردم ایران از زمان های قدیم خاطرنشان کرد:در دوره ایلامی ها و هخامنشیان جایگاه نوروز تثبیت شده است و در بحث نوروز رستاخیز طبیعت بوجود می آمده که در همان زمان مردم اختلافات را در این ایام به فراموشی می سپردند،و و نوروز در فرهنگ اسلامی جایگاه خودش را بخوبی حفظ کرده است.

وی خاطرنشان کرد:پرونده ثبت نوروز سال ۹۴ در حضور ۱۱ کشور با مدیریت ایران به ثبت جهانی رسید و همین امر سبب می شود سازمان های متولی فرهنگ و گردشگری توجه ویژه ای به نوروز و فرهنگ نوروزی داشته باشند.

مدیر کل میراث فرهنگی و گردشگری استان گفت:زمانی که برای نوروز مشخص کرده اند ،۲ تا ۷ فروردین است اما به دلیل پراکندگی استان ممکن است این برنامه تا ۹ فروردین هم طول بکشد ،ضمن اینکه روز ۱۲ فروردین در یاسوج مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد برنامه ویژه ای داریم و در روز ۱۳ فروردین در ۱۳ نقطه گردشگری استان برنامه های متنوعی اجرا خواهیم کرد.

محمود باقری به برنامه های پیش بینی شده در ایام تعطیلات نوروز سال ۹۶ اشاره کرد و افزود:برنامه های شد و متنوعی اجرا خواهیم کرد ،تالو عکس های با همکاری سازمان به نمایش گذاشته خواهد شد و در همین ارتباط مسابقه عکاسی و برگزاری انتخاب بهترین عکس از سبزه آرایی ،سفره آرایی و هفت سین پیش بینی شده است.

باقری ادامه داد:سعی بر این است که مکانهای پیش بینی شده برای برگزاری این مراسمات پاز جمله مکان هایی باشد که در دسترس مردم باشد و عبور و مرور بخوبی در آن مکان ها جریان پیدا کند.

بر اساس این گزارش ،در جلسه مذکور رئیس سازمان هلال احمر استان،معاون اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی،مدیر روابط عمومی شهرداری یاسوج،مدیر روابط عمومی سازمان تبلیغات استان برنامه های خود را جهت استقبال از مسافران نوروزی استات اعلام کردند .

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 645410

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 7 =