«خبرجنوب» نوشت: ارگان های مختلف فارس برای ارایه خدمات بهتر به معلولین همکاری کنند.

رئيس اداره فناوري اطلاعات، ارتباطات و تحول اداري بهزيستي فارس از صدور كارت هوشمند با كد جهاني براي 13 هزار معلول در استان تا كنون خبر داد.
نادر كريمي گفت: در اين كارت ميزان معلوليت فرد با يك كد مشخص مي شود، علاوه بر اين شرايط جسمي معلول و ميزان توانمندي فرد از طريق كد تعيين شده است.
وي افزود: به طور كلي پرونده معلول در اين كارت هوشمند ثبت شده و افراد هنگام مراجعه به مراكز و سازمان هاي مختلف مي توانند با استفاده از آن، اطلاعاتي را كه قبلاً با نامه، استعلام و مواردي از اين قبيل ارايه مي دادند انتقال دهند.كريمي يادآور شد: در اين خصوص قبلا معلولان حتي براي خريد يك بليط هواپيما بايد روند اداري و نامه نگاري ها را طي مي كردند اما افرادي كه كارت هوشمند براي آن ها صادر شده تنها با ارايه آن مي توانند از تخفيف هاي 50 درصدي ويژه معلولان بهره مند شوند.
اين مسئول بهزيستي فارس گفت: تمامي معلولاني كه كارت هوشمند براي آنها صادر نشده بايد براي تعيين ميزان معلوليت بر اساس كد جهاني اقدام كنند و در كميسيون پزشكي شركت نمايند.
كريمي ادامه داد: اگرچه صدور كارت در مركز استان متمركز است اما كميسيون پزشكي در شهرستان هاي سراسر فارس تشكيل مي شود و نياز به مراجعه متقاضيان به شيراز نيست و سعي ما ارايه خدمات بهتر به تمامي مددجويان بهزيستي است.
وي گفت: طبق برنامه ريزي ها معلولان براي گرفتن نوبت كميسيون پزشكي از اوايل سال آينده مي توانند به دفاتر پيشخوان مراجعه كنند و با تحويل مدارك در اين خصوص در ليست انتظار قرار بگيرند تا كارت هوشمند آن ها نيز از طريق پست به درب منزل فرستاده شود.
كريمي ادامه داد: كارت هوشمند معلوليت براي تمامي معلوليني كه در مراكز مختلف بهزيستي سراسر استان پرونده فعال دارند به تدريج صادر مي شود و سال آينده روند آن سرعت بيشتري مي گيرد.
اين مسئول بهزيستي فارس ابراز اميدواري كرد؛ سال آينده نحوه ارايه خدمات به مددجويان مطلوب تر شود و ارگان هاي مختلف استان نيز در اين خصوص سهم خود را ادا كنند چرا كه بهزيستي به تنهايي نمي تواند پاسخگوي نيازهاي مربوطه باشد.
بر اساس اين گزارش در حال حاضر حدود 105 هزار معلول در فارس شناسايي شده اند كه همگي بايد با شركت در كميسيون پزشكي نسبت به تعيين ميزان معلوليت با توجه به معيارهاي جهاني و صدور كارت هوشمند اقدام كنند.

 

۴۸

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 646122

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 0 =