مهدی‌شهر ظرفیت اسکان یک هزار وپانصد نفر مسافر را در ایام نوروز دارد

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری شهرستان مهدیشهر گفت: شهرستان مهدیشهر ظرفیت اسکان و اقامت یک هزار و 500 نفر شب مسافر و گردشگر را در ایام نوروز دارد.

به گزارش خبرگزاری خبرانلاین،«همايون جورابلو» امروز و در گفت و گويي افزود: آموزش و پرورش با ظرفيت 800 نفر شب و ساير دستگاههاي اجرايي و شهرداري‌ها و ... با ظرفيت پذيرش بيش از 480 نفر شب، آماده پذيرايي و اسكان مسافران نوروزي هستند.

وي با بيان اينكه ظرفيت پذيرش و اسكان مسافران در واحدهاي تحت پوشش اين اداره 220 نفر است، گفت: دو هتل مهديشهر ظرفيت پذيرش 120 نفر شب را داشته و دو خانه مسافر نيز امكان اسكان 20 نفر را فراهم مي‌كنند.

جورابلو با اشاره به اينكه اقامتگاه‌هاي بوم گردي اين شهرستان نيز ظرفيت پذيرش 80 نفر شب را دارند، گفت: با راه اندازي اقامتگاه بوم گردی لِرگا، تعداد اقامتگاههاي بوم گردي اين شهرستان به 14 اقامتگاه افزايش يافته است.

وي افزود: اقامتگاههاي بوم‌گردي به دليل هزينه مناسب، ارائه خدمات سنتي و ... نقش موثري در افزايش اسكان مسافران دارند.

وي گفت: لرگاه به معنی لم دادن و استراحت کردن است و ظرفيت اقامت 10 نفر شب را دارد كه با بازسازي خانه اي سنتی با قدمت 90 سال كه اولین ساختمان پست و تلگراف شهمیرزاد بوده به عنوان اقامتگاه بوم گردي خدمات ارائه مي‌كند.

شهرستان مهدیشهر در 16 کیلومتری شمال سمنان قرار دارد. شهر زیبا و خنک شهمیرزاد از جمله شهرهای شهرستان مهدیشهر است، علاوه بر آثار تاريخي، طبيعت بكر و آب و هواي منحصر به فرد اين مناطق از جمله جاذبه هاي قابل توجه مسافران و گردشگران است.

سابقه تاریخی مهديشهر به پیش از اسلام و حتی زمان سلسله‌های پیشدادی می‌رسد. در شاهنامه فردوسی از سنگسر(مهديشهر كنوني) سخن رفته است.

ملاده، پرور، رودبارك، غار دربند،چاشم، شيرقلعه، كافر قلعه، بزرگترين باغ گردوي جهان و ... از جمله جاذبه‌هاي شهرستان مهديشهر محسوب مي‌شود

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 646379

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 3 =