نمایشگاه خوشنویسی ناصر جواهرپور تنها وارث خط ناخنی در ایران از اول تا 13 اردیبهشت در باغ موزه هنر ایرانی برپا خواهد بود.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، نمایشگاه خوشنویسی ناصر جواهرپور با عنوان «سخن عشق» جمعه اول اردیبهشت ساعت 16 در باغ موزه هنر ایرانی برگزار می‌شود.

ناصر جواهرپور متولد 1322 در اصفهان یكی از استادان خوشنویسی ایران است، هنرمندی که به تنها وارث خط ناخنی در ایران مشهور است. او خط نستعليق را نزد اساتيدی چون سيدحسين و حسن ميرخانی و خط ناخنی را از مرحوم میرزا ولی كیمیا قلم، آخرین بازمانده خط ناخنی كه پیش از انقلاب درگذشت آموخته است.

درکارنامه او حضور در جشنواره‌های مختلف و نمایشگاه‌های داخلی و خارجی همچون نمایشگاه «خط ناخنی و نستعلیق» موزه رضا عباسی، «خط ناخنی و مجموعه‌ای از خطوط قدیمی» موزه هنرهای معاصر، «خط نستعلیق» نگارستان خط، «خط ناخنی و قلمی» گالری خروش، «خط ناخنی و قلمی و نقاشی خط» لاهور پاکستان، ابوظبی، شارجه امارات، لندن و ... به چشم می‌خورد.

خط ناخنی گونه‌ای از خوشنویسی است که در آن به جای استفاده از جوهر و قلم، با فشردن کاغذ در بین دو ناخن انگشت میانی و شست، کاغذ را تغییر شکل می‌دهد و بدین ترتیب کلمات شکل می‌گیرند.

علاقه‌مندان جهت بازدید از این نمایشگاه می‌توانند از ساعت 9 تا 21 همه روزه تا 13 اردیبهشت به باغ موزه هنر ایرانی واقع در میدان تجریش، خیابان دربندی (مقصود بیک)، سه راه دکتر حسابی، شماره 30، باغ موزه هنر ایرانی مراجعه کنند.

57242

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 656714

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 5 =