۰ نفر
۸ اردیبهشت ۱۳۹۶ - ۰۶:۰۷

ایرنا نوشت: سئول روز جمعه با درخواست «دونالد ترامپ» رئیس جمهوری آمریکا برای پرداخت هزینه یک میلیارد دلاری استقرار سامانه ضد موشکی دو کشور در کره جنوبی به بهانه مقابله با تهدیدهای پیونگ یانگ مخالفت کرد.

به گزارش روز جمعه خبرگزاری فرانسه، انتقال نخستین بخش های سامانه ضد موشکی «تاد» که قرار بود در زمین گلفی در کره جنوبی مستقر شود، تاکنون خشم چین را در بحبوجه تشدید تنش ها بر سر برنامه های موشکی و هسته ای اش برانگیخته است.
مقام های ارشد آمریکایی گفته اند که تاد تا «چند روز» آینده وارد فاز عملیاتی می شود.

خبرگزاری رویترز به نقل از ترامپ گزارش داد «به کره جنوبی اطلاع دادم که مناسب است هزینه آن را پرداخت کند.»
آمریکا و کره جنوبی از زمان جنگ کره در سالهای 1950 تا 53 متحد امنیتی بوده اند و بیش از 28 هزار سرباز آمریکایی در کره جنوبی مستقر هستند.

سئول اعلام کرده که بر اساس توافق وضعیت نیروها در رابطه با حضور نظامی آمریکا در این کشور، کره جنوبی زمین استقرار تاد و زیرساختارهای آن را در اختیار خواهد گذاشت و آمریکا باید هزینه استقرار و عملیات آن را بپردازد.
وزارت دفاع کره جنوبی در بیانیه ای اعلام کرد که «تغییری در این موضع اولیه خود ایجاد نکرده است»
اختلاف بر سر این مساله در بحبوحه تشدید تنش ها در شبه جزیره کره به دنبال آزمایش های موشکی کره شمالی و هشدار دولت ترامپ درباره روی میز بودن «اقدام نظامی» بروز کرده است.

دولت آمریکا هفته پیش اعلام کرد که به دنبال تشدید تحریم ها علیه پیونگ یانگ است و از امکان مذاکره نیز استقبال می کند.
کاخ سفید همچنین از چین می خواهد تلاش بیشتری برای کنترل کره شمالی بکار گیرد اما پکن از استقرار سامانه تاد خشمگین است زیرا نگران تضعیف توان بالستیکی خود بوده و معتقد است که استقرار این سامانه ها توان امنیتی در منطقه را تضعیف می کند.

52311

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 659335

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 13 =