۰ نفر
۹ اردیبهشت ۱۳۹۶ - ۰۷:۲۲
 چاه‌های غیرمجاز تهدیدی برای چمن سلطانیه

ایسنا زنجان نوشت؛ معاون فنی منابع‌ طبیعی و آبخیزداری استان زنجان حفاظت از چمن طبیعی سلطانیه را حائز اهمیت دانست و گفت: چاه‌های غیرمجاز بالادست یکی از تهدیدات مهم این چمن تاریخی است.

«بهروز گنج‌خانلو» اظهار کرد: متاسفانه در چند سال گذشته شاهد خشکسالی‌های پیاپی و در کنار آن حفر چاه‌های غیرمجاز بودیم که این موضوع باعث کاهش چشم‌گیر حجم ورودی روان‌آب‌ها به این چمن تاریخی شده و همین موضوع باعث شده تا چمن با مشکلات عدیده‌ای مواجه شود.
وی تصریح‌ کرد: با برنامه‌ریزی‌های به‌عمل آمده و اجرای طرح‌های آبخیزداری سعی کرده‌ایم شرایط را به ‌نحوی مدیریت کنیم و اقدامات لازم برای احیای چمن را انجام دهیم و تا حدی نیز موفق عمل کرده‌ایم. البته انتظار داریم چمن طبیعی سلطانیه بار دیگر همچون گذشته سرسبز و با نشاط باشد که این موضوع نیاز به همت همه ارگان‌های ذی‌ربط دارد. این مسئول با بیان این‌که یکی از اقدامات لازم برای احیای چمن، کودپاشی سالانه آن است، عنوان کرد: خوشبختانه امسال در فاز نخست ۳۰۰ هکتار از وسعت ۱۳۰۰ هکتاری چمن را کودپاشی کرده‌ایم و امیدواریم با ادامه این روند شرایطی فراهم شود که چمن به وضعیت سابق خود بازگردد.
گنج‌خانلو ادامه داد: زیبایی گنبد عظیم سلطانیه در کنار چمنی باطراوت دوچندان خواهد بود و باید این موضوع را مدنظر قرار داده و برای رسیدن به این هدف برنامه‌ریزی کنیم.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 659683

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 2 =