۰ نفر
۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۶ - ۱۴:۰۶

رابرت موگابه، رئیس جمهور 93 ساله زیمبابوه برای رسیدگی به وضعیت سلامت خود به سنگاپور سفر کرده است.

روزنامه هرالد زیمبابوه روز سه شنبه گزارش داد که رییس جمهوری زیمبابوه دیروز برای انجام پیگیری درمان خود به سنگاپور سفر کرد و آخر هفته (یکشنبه آینده) به کشور بازخواهد گشت.
وی که از سال 1980 (37 سال قبل) در مستند قدرت است معمولا برای تعطیلات و درمان به سنگاپور می رود که براساس این گزارش آخرین سفر او به سنگاپور ماه مارس (فروردین) ماه بود.
وی که از برخی بیماری ها رنج می برد و به سختی راه می رود آخرین بار در هفته گذشته در مجمع جهانی اقتصاد آفریقا در دوربان آفریقای جنوبی در انظار عمومی حاضر شد و حتی نطق خود را از روی صندلی ایراد کرد.
سلامت جسمانی موگابه از جمله موضوعات اجتماعی و سیاسی زیمبابوه است که در ماه مارس گذشته دو خبرنگار به سبب پرداختن به آن در رسانه ها دستگیر شدند.
موگابه که مسن ترین رهبر آفریقایی به شمار می رود، بارها برای انجام عمل جراحی برای درمان بیماری سرطان پروستات و یا معاینات چشم به سنگاپور و یا ژاپن سفر کرده است.
برخی رسانه های خبری از وخامت اوضاع سلامتی موگابه خبر می دهند ولی وی این گونه اخبار را شایعاتی از سوی دشمنانش دانسته است.
حزب حاکم زانو پی اف زیمبابوه به رهبری رابرت موگابه همچنان با 221 کرسی از 270 کرسی پارلمان قوی ترین حزب سیاسی این کشور به حساب می آید.
با این وجود او قرار است در سال 2018 نیز بار دیگر برای ریاست جمهوری زیمبابوه کاندیدا شود اما گمانه‌زنی ها درباره سن زیاد و احتمال مرگ وی باعث تشدید بحث درباره جانشین او شده است.
البته مورگان چانگرای رهبر اصلی مخالفان برای تشکیل ائتلاف بین احزاب مخالف و آرایش سیاسی جدید در انتخابات سال 2018 تلاش می کند.

4949

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 663668

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 11 =