۰ نفر
۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۶ - ۱۱:۳۱

ایسنا نوشت:بارش‌های کشور از ابتدای مهرماه سال گذشته تا امروز شنبه ۳۰ اردیبهشت ماه جاری، به ۲۲۲ میلی‌متر رسیده است.

آخرین آمار حاکی از آن است که آمار بارندگی از ابتدای آغاز سال آبی جاری یعنی ابتدای مهر ماه گذشته تا امروز شنبه ۳۰ اردیبهشت ماه جاری، با توجه به بارش‌های پراکنده هفته گذشته در نقاط مختلف کشور به ۲۲۲ میلی‌متر رسیده است،این میزان بارش در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته ۲۲۴ میلی‌متر، یک درصد کاهش و در مقایسه با متوسط ۴۸ ساله ۲۲۱ میلی‌متر تغییری نداشته است.

بیشترین میزان بارش‌ها در حوضه‌های آبریز اصلی کشور مربوط به حوضه آبریز خلیج فارس و دریای عمان با ۳۶۲ میلی‌متر و کمترین میزان بارش‌ها مربوط به حوضه آبریز مرزی شرق با ۶۰ میلی‌متر بارش بوده است.

بر پایه این گزارش، بارش‌های مربوط به حوضه آبریز خلیج فارس و دریای عمان در مقایسه با مدت مشابه در سال آبی گذشته ۳۶۱ میلی‌متر، تغییری نداشته ولی در مقایسه با مدت مشابه متوسط ۴۸ ساله ۳۵۰ میلی‌متر ۳ درصد افزایش داشته است.

این گزارش حاکی از آن است که بیشترین ارتفاع بارش‌ها در کشور مربوط به ایستگاه چهلگرد در استان چهارمحال و بختیاری با ۱۴۰۰ میلی‌متر و کمترین بارش‌های کشور مربوط به ایستگاه زابل در استان سیستان و بلوچستان با ۲۰.۴ میلی‌متر بوده است.

همچنین در مدت زمان یاد شده، حوضه آبریز دریای خزر شاهد ۳۰۹ میلی‌متر بارش بوده که در مقایسه با ۴۱۰ میلی‌متر بارش سال آبی گذشته در مدت مشابه ۲۵ درصد و در مقایسه با مدت مشابه در متوسط ۴۸ ساله ۳۳۹ میلیمتر ۹ درصد کاهش داشته است.

حوضه‌های آبریز دریاچه ارومیه، فلات مرکزی، مرزی شرق و قره قوم نیز به ترتیب در مدت یاد شده ۲۰۰، ۱۵۵، ۶۰ و ۱۷۹ میلی‌متر بارش داشته‌اند. براساس اعلام وزارت نیرو، حجم بارش‌ها از ابتدای مهر ماه تا پایان امروز شنبه ۳۰ اردیبهشت معادل ۳۶۵ میلیارد و ۸۶۲ میلیون مترمکعب برآورد شده است.

 

3939

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 667639

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 0 =