انتخاب ۴۰ روستا برای توسعه پایدار روستاهای زنجان

۴۰ روستا برای توسعه پایدار روستایی در استان زنجان انتخاب شده است.

به گزارش خبرآنلاین؛ خلیل آقاجانلو ظهر، در جلسه بهبود ظرفیت زنان روستایی در مدیریت پایدار منابع طبیعی، به ظرفیت‌های مختلف حوضه آبخیز آرپاچای در ایجاد توسعه پایدار اشاره کرد و افزود: از مهم‌ترین این ظرفیت‌ها کشت و توسعه گیاهان دارویی است.

وی اظهار کرد: در برخی از روستاهای استان زنجان فقر مادی حاکم است و این فقر نسبی به دلیل وابستگی روستاییان به منابعی چون آب است.

مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان به حوضه آبخیز آرپاچای به عنوان حوضه پایلوت انتخاب شده است اشاره کرد و گفت: در این طرح اهداف توسعه پایدار برای منطقه روستایی پیش‌بینی شده است.

آقاجانلو تاکید با بیان اینکه رویکرد یونسکو در حوزه فرهنگ‌سازی است و این سازمان بر آموزش زنان روستایی به عنوان افراد موثر در پیشرفت جوامع و تربیت نسل‌ها آینده، تاکید دارد، ادامه داد: ۴۰ روستا برای توسعه پایدار روستایی در سطح استان زنجان انتخاب شده است و از این تعداد هفت روستا در حوضه آبخیز آرپاچای قرار دارد.

آقاجانلو افزود: آموزش و توانمندسازی بهره‌برداران از مهم‌ترین محورهای طرح مدیریت یکپارچه حوضه آبخیز آرپاچای در استان زنجان است و در همین زمینه برگزاری دوره‌های آموزشی برای اهالی روستاها پیش بینی شده است.

 

48

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 669294

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 5 =