«خبرجنوب» نوشت: با توجه به ورود روزانه 400 خودروی جدید به خیابان های شیراز تا یک سال آینده 144 هزار دستگاه وسیله نقلیه به خودروهای شهر افزوده می شود.

معاون حمل و نقل و ترافيك شهرداري شيراز در مراسم بهره برداري از چهارمين مركز معاينه خودرو در شيراز با اعلام اين مطلب گفت: اگر بخواهيم با شيوه هاي سنتي كنترل مراكز معاينه فني را انجام دهيم و هر روز شاهد سيل گسترده ورود خودروها به شهر باشيم در 6 سال آينده فرزندان ما بايد با ماسك به مدارس بروند در حالي كه شيراز امروز جزو كلانشهرهاي پاك است اما براي حفظ شرايط موجود بايد تلاش كنيم.
شمس با اشاره به نصب 480 دوربين ثبت تخلف و كنترل و نظارت در معابر شيراز افزود: بر اساس مطالعات صورت گرفته سهم آلايندگي خودروهاي ديزل در شهر كمتر از 2 درصد است اما سهم آلايندگي موتورسيكلتها 24 درصد است كه بايد فكري به حال آن كرد.
دبير شوراي ترافيك استان نيز در اين مراسم گفت: در كلانشهر شيراز به ازاي هر 100 هزار نفر يك مركز معاينه فني خودرو نياز داريم و در شهرهاي ديگر به ازاي هر 50 هزار نفر كه بر اساس مصوبه سال قبل بايد در استان فارس 14 تا 15 مركز معاينه فني احداث شود كه تا كنون 4 تا 5 مركز افتتاح شده است.
محمود ميرزايي ادامه داد: اين مركز معاينه فني با 1 و نیم ميليارد تومان سرمايه گذاري توسط بخش خصوصي احداث شده است.
ناصري مديرعامل سازمان مسافربري درون شهري نيز گفت: در شيراز روزانه بيش از 300 هزار خودرو تردد مي كند و تا پايان سال جاري تعداد مراكز معاينه فني ما به 10 مركز افزايش خواهد يافت.

 

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 669351

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 13 =