۰ نفر
۶ خرداد ۱۳۹۶ - ۰۵:۱۵

واحد مرکزی خبر نوشت: وزرای امور خارجه آمریکا از حزب جمهوریخواه و دموکرات از سال 1999 تقریبا همواره میزبان افطار رمضان یا عید فطر در پایان ماه رمضان در وزارت خارجه بودند.

به گزارش پایگاه اینترنتی اس بی اس، وزیر امور خارجه آمریکا در اقدامی بی سابقه درخواست میزبانی برای مراسم عید فطر را رد کرد  که به گفته دو مقام آمریکایی سنت شکنی در بیست سال گذشته بود.

وزرای امور خارجه آمریکا از حزب جمهوریخواه و دموکرات از سال 1999 تقریبا همواره میزبان افطار رمضان یا عید فطر در پایان ماه رمضان در وزارت خارجه بودند. دو مقام آمریکایی که خواستند نامشان فاش نشود زیرا اجازه صحبت علنی در این زمینه نداشتند گفتند که تیلرسون درخواست دفتر مذهب و امور جهانی وزارت خارجه را برای میزبانی عیدفطر رد کرد. با توجه به اقدام وی در رد درخواست امسال هیچ مراسمی برای گرامیداشت رمضان انجام نخواهد شد.
سخنگوی وزارت خارجه آمریکا گفته است که ما همچنان در حال بررسی گزینه های احتمالی برای گرامیداشت عید فطر هستیم.

فعالان مسلمان دولت دونالد ترامپ را به موضع غیردوستانه علیه اسلام متهم کرده اند اما دولت می گوید در حالی که مخالف شدید شبه نظامیان اسلامی است، هیچ دعوایی با اسلام ندارد. اعضای کنگره، جامعه مدنی مسلمان و سران جامعه و دیپلمات ها از کشورهای مسلمان و همچنین مقامات ارشد آمریکا معمولا در مراسم ماه رمضان در وزارت خارجه حاضر می شدند.

52310

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 669961

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 7 =