کوتاه شدن زمان افتتاح پارکینگ‌های مکانیزه کرج در دستور کار قرار گیرد

قائم مقام شهردار کرج با اشاره به ضرورت توجه به کاهش ترافیک شهری، یکی از عوامل تحقق این مهم را جلوگیری از پارک خودروها در کنار خیابان ها ذکر و تاکید کرد: با توجه به این امر، سرعت بخشی در افتتاح پارکینگ های مکانیزه کرج در دستور کار قرار گیرد.

به گزارش خبر آنلاین و به نقل از پایگاه خبری مدیریت شهری کرج، مصطفی رضاحسینی در بازدید از روند بهره برداری از پارکینگ های مکانیزه در دست احداث، این مطلب را اعلام کرد و گفت: به همت معاونت حمل و نقل شهرداری، احداث چهار پارکینگ مکانیزه در دستور کار قرار گرفت که یکی از این پارکینگ ها تا کنون به بهره برداری رسیده است و سه پارکینگ دیگر در مراحل پایانی احداث قرار دارند.

این مسئول از جمله مزایای پارکینگ های پیش بینی شده به سیستم تخصیص اتوماتیک خودرو در نزدیک ترین محل، تشخیص ابعاد خودروها (سواری یا شاسی) و انتخاب محل مناسب برای آن، سیستم اعلام و اطفا حریق هوشمند، تشخیص جهت خودرو هنگام پارک و امکان چرخش هنگام تحویل خودرو، تابلو نمایش ظرفیت و محاسبه کرایه هوشمند اشاره و بیان کرد: این پارکینگ ها مجهز به دیزل ژنراتور و برق اضطراری و مطابق با آخرین استانداردهای جهانی می باشد.

وی با بیان اینکه با احداث تمام پارکنیگ های پیش بینی شده، در مجموع 440 واحد پارکینگ در چهار نقطه از شهر در اخیتار شهروندان قرار می گیرد، گفت: پارکینگ البرز 1 در مقابل امامزاده حسن (ع) با 80 واحد در سال گذشته به بهره برداری رسید، پارکینگ های البرز 2 در فلکه سوم فردیس با 80 واحد و البرز 3 واقع در گوهردشت با 88 واحد در حال حاضر آماده بهره برداری هستند و البرز 4 در خیابان مهدیه مقابل ساختمان مهدیه با 192 واحد، حداکثر تا پایان خرداد ماه جاری به بهره برداری می رسد.

به گفته قائم مقام شهردار کرج، پارکینگ های مکانیزه نقش بسزایی در کاهش ترافیک شهر که مهم ترین دغدغه مدیریت شهری است، دارد و ضرورت افزایش این پارکینگ ها در کلانشهرها بیش از پیش احساس می شود.

رضاحسینی در بخش پایانی سخنان خود ضمن قدردانی از مدیریت اجرایی پروژه های پارکینگ های مکانیزه، احداث این پارکینگ ها را اقدامی هوشمندانه در حوزه حمل و نقل و ترافیک شهرداری کرج دانست.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 670001

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 2 =