برگزاری ستاد بازآفرینی پایدار شهری استان گیلان

ستاد بازآفرینی پایدار شهری استان گیلان در سالن کنفرانس فرمانداری لاهیجان برگزار گردید.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین به نقل از روابط عمومی فرمانداری لاهیجان؛ این جلسه با حضور معاون وزیر راه و شهرسازی، معاون عمرانی استاندار، فرماندار لاهیجان، نماینده مجلس شورای اسلامی، مدیران کل راه و شهرسازی، تعاون و شهرداران رشت و لاهیجان برگزار گردید.

سید محمد احمدی در این جلسه اظهار داشت: بیش از 90 درصد مردم شهرستان در انتخابات شرکت کردند و افزون بر 82 هزار نفر با ضریب 67/98 درصد به ادامه دولت تدبیر و امید رای دادند و به نوعی بنا به فرمایش مقام معظم رهبری ملت ایران پیروز اصلی این انتخابات هستند و سخنانی که ریاست محترم جمهوری در ۲۹ اردیبهشت ایراد نمودند که مردم ایران مسیر تعامل با جهان را برگزیدند، ملت ایران میخواهد با صلح و دوستی زندگی کند ولی در عین حال حاظر به پذیرش تحقیر نیست.

احمدی افزود: جمعیت شهرستان بر اساس آخرین سرشماری 167544 و شهر لاهیجان 101073 نفر میباشد، 50/25 درصد جمعیت لاهیجان را مردان و 49/75 درصد را زنان تشکیل میدهند. فرماندار لاهیجان عنوان کرد: محور های توسعه شهرستان گردشگری، کشاورزی و صنعت می‌باشد که برای هرکدام از این محور های برنامه های خاصی در طول برنامه پنجم توسعه و ادامه برنامه ششم طراحی شده است.

مهندس احمدی افزود: لاهیجان در بخش کشاورزی قریب به 10درصد از زمین های زیر کشت استان را دارد و برنامه های قابل توجه ایی در این بخش در حال تنظیم و اجرا میباشد، دربخش گردشگری باید تغییر رویکردی جهت تولید ثروت انجام گیرد که الحمدالله برسی های لازمه صورت گرفته و در حال اجرا است، شهرستان دارای 2 شهرک صنعتی ارزشمند(توستان و تموشل) میباشد که شهرک توستان به تنهایی بیش از 85درصد از فرصتهای شغلی صنعت را در خود جای داده است.

وی در ادامه گفت: بازآفرینی در حقیقت یک مدل طراحی شهری عملیاتی است، که طرح می‌دهد، اجرا می‌کند و بستر را هم فراهم می‌کند تا رفتارهای نادرست شهری تغییر کند. ایشان با اشاره به اینکه می توانیم با دقت نظر بیشتر در اجرای این طرح شاهد خروجی مثبت شویم، افزود: شهرستان لاهیجان در حوزه های مختلف دارای پتانسیل زیادی است که اجرای این طرح می تواند به توسعه شهری کمک کند.

فرماندا لاهیجان افزود: از 13 طرح پیشنهادی ستاد بازآفرینی لاهیجان، سه طرح تصویب شده که هدف این طرح ها ارتقاء حقوق شهروندی و کیفیت زندگی شهری است. احمدی عنوان کرد: یک پروژه بسیار ارزشمند به نام هشت بهشت در هشت محل این شهرستان در حال اجرا است که آثار قومییت و زندگی به عینه در آن مشاهده میشود و پروژه های دیگری هم در حال اجرا میباشد که در راستای اقدامات ستاد باز آفرینی شهری بوده و نمونه های آن احیای پیاده روهای برخی از خیابان ها و سنگفرش بسیاری از محلات بوده است.

پس از جلسه ایزدی معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت مادر تخصصی عمران و بهسازی شهری بهمراه معاون عمرانی استاندار، فرماندار، نماینده مجلسو چند تن از مدیران استانی و شهری، از چند طرح در بافت شهری لاهیجان بازدید کرد. این ستاد که یکی از سیاست های برنامه چشم انداز دراز مدت است، به ریاست فرماندار و دبیری شهردار متشکل از 5 کمیته به منظور برنامه ریزی و بازآفرینی پایدار محدوده ها و محله های هدف برنامه احیاء، بهسازی و نوسازی شهری تشکیل شده است.

 

48

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 670189

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 7 =