مدیر کل دفتر امور روستایی استانداری مرکزی از طرح ایجاد دو هزار و ٩٩٣ فرصت شغلی با سقف اعتباری ٤٦٠ میلیارد ریال توسط هشت دستگاه اجرایی استان در سال جاری خبر داد.

به گزارش خبرآنلاین استان مرکزی ،سعید فائض پور در دومین نشست کمیته اشتغال و سرمایه گذاری روستایی استان با اعلام این خبر عنوان کرد: نمایندگان مجلس شورای اسلامی کلیات طرح یک فوریتی برداشت یک و نیم میلیارد دلار از صندوق توسعه ملی را برای اشتغال روستایی تصویب کردند که در این راستا معادل 5 هزار میلیارد تومان اعتبار برای تولید و اشتغال در سطح روستاهای کشور هزینه می گردد.
وی تصریح کرد: اشتغال روستایی و ایجاد درآمد پایدار برای روستائیان مبحثی است که برای سال جاری با شعار اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال مطرح است و ایجاد صنایع و کارگاه های کوچک با همکاری همه دستگاههای ذیربط، اعطای تسهیلات بانکی و تشویق سرمایه گذاران برای اجرای طرح های اشتغالزایی در روستاها مورد حمایت دولت می باشد.
مدیر کل دفتر امور روستایی استانداری مرکزی به شناسایی لکه های صنعتی در مناطق روستایی و تکمیل زنجیره های تولید در روستاهای دارای ظرفیتهای اشتغالزایی تاکید کرد و گفت: برخی از شهرهای استان با جمعیت کم نیز مشمول این طرح است و به همین منظور شهرهای با جمعیت کمتر از 5000 نفر، می توانند از مزایای طرح دریافت تسهیلات قرض الحسنه اشتغال روستایی استفاده نمایند.
فائض پور با تاکید بر ضرورت تحقق اهداف طرح اشتغال و توسعه روستایی در سال جاری تصریح کرد: بنا به مصوبه ستاد راهبردی و اقتصاد مقاومتی استان، مدیریت یکپارچه در بحث اشتغال روستایی به دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری محول شده و دستگاههای ذیربط باید با هماهنگی دفتر مذکور نسبت به پیگری وظایف قانونی خود اقدام نمایند.

 

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 681017

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 5 =