همکاری ۱۵۰۰۰ ناظر امین در شبکه شورای نگهبان آذربایجان غربی

مسئول دفتر نظارت و بازرسی انتخابات آذربایجان غربی از همکاری ۱۵۰۰۰ ناظر امین در شبکه شورای نگهبان استان خبرداد.

به گزارش خبرآنلاین آذربایجان غربی، قنبر کریم نژاد به مناسبت ۲۶ تیرماه سالروز تاسیس شورای نگهبان در جمع خبرنگاران گفت: ۱۵۰۰۰ نفر ناظر امین در شبکه شورای نگهبان مسئول حراست و حفاظت از انتخابات را در استان بر عهده دارند.

وی افزود: ما باید خود را بیشتر از دیگران ملزم به رعایت قانون اساسی کنیم و براین اساس شورای نگهبان طبق قانون اساسی ۴ وظیفه کلی دارد.
مسئول دفتر نظارت و بازرسی انتخابات آذربایجان غربی تصریح کرد: نظارت بر انتخابات از وظایف شورای نگهبان است ضمن اینکه شورای نگهبان ۹ وظیفه فرعی نیز دارد.
کریم نژاد گفت: در کشور ما پنج نوع انتخابات وجود دارد که بر ۴ انتخابات شورای نگهبان نظارت می کند و انتخابات شورای شهر و روستا به شورای نگهبان مربوط نیست.
وی خاطر نشان کرد: برای گرامیداشت سالروز تاسیس نهاد مقدس شورای نگهبان برنامه های مختلفی تدوین شده است که از جمله می توان تجدید میثاق با شهدا و دیدار با نماینده ولی فقیه و با ائمه جمعه در شهرستان های استان جزو برنامه های تکریم گرامیداشت سالروز تاسیس شورای نگهبان است.

کریم نژاد گفت:هر چند تخلفاتی در انتخابات امسال مشهود بود و در محاکم قضایی در حال رسیدگی است ولی انتخابات سال ۹۶ با سلامت کامل برگزار شد و مورد تایید شورای نگهبان قرار گرفت.

وی اضافه کرد: کمبود تعرفه، تاخیر در شروع رای گیری، عدم رعایت یکطرفی، عدم صدور کارت نماینده نامزدها، خرید و فروش آرا جزو اصلی ترین تخلفات مطرح شده هستند که در بیانیه شورای نگهبان هم به آن اشاره شده است.

مسئول دفتر نظات و بازرسی انتخابات آذربایجان غربی تصریح کرد: در ایام تبلیغات انتخابات نیز تخلفاتی در زمان پیش از آغاز زمان قانونی و در زمان قانونی را شاهد بودیم که پرونده افراد حقیقی و حقوقی مفتوح است و هنوز در برخی از پرونده ها به نتیجه نهایی نرسیده ایم.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 687320

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 0 =