تسهیلاتی برای بازگشت نخبگان به ایران/ در هیئت علمی دانشگاه‌ها عضو می‌شوند

ایسنا نوشت: وزیر علوم، تحقیقات و فنآوری گفت: مصوبه‌ای تصویب شد تا نخبگانی که در خارج از کشور تحصیل کرده‌اند هنگامی که بازگشتند از طریق بنیاد نخبگان جذب و در هیات علمی دانشگاه‌ها حضور پیدا کنند.

فرهادی در حاشیه جلسه امروز هیات دولت در ارتباط با تلاش هاي وزارت علوم تحقيقات و فناوري براي بازگشت نخبگان به كشور، گفت: سعی داریم که بازگشت معکوس درمورد استعداهای درخشان را به کار ببریم و این طرح در دستور کار وزارت علوم است.

وي ادامه داد: سال گذشته مصوبه‌ای تصویب شد تا نخبگانی که در خارج کشور تحصیل کرده‌اند هنگامی که بازگشتند از طریق بنیاد نخبگان جذب و در هیات علمی دانشگاه‌ها حضور پیدا کنند.

فرهادي گفت:اعتبارات این طرح داده شده است و سال گذشته تا امسال صد نفر از نخبگان به عضویت هیات‌های علمی درآمده‌اند، طي يك سال گذشته حدود هزار و ۴۰۰ نفر که در خارج از کشور بوده‌اند به صورت موقت و یا دائم به کشور مراجعت کرده‌اند.

وي با اشاره به ضرورت توجه به آموزش ها براي جلوگيري از تجاوز و آسيب رساندن به كودكان و نوجوانان گفت:حوزه آموزشی و پژوهشی دانشگاه سال هاست که بر روی این مطلب کار می‌کند که یکی از اساسی‌ترین آن پایان نامه‌ها است. شورای توسعه پژوهش علوم انسانی تحقیقاتی را آغاز کرده است و عناوینی نیز برای پایان نامه‌ها انتخاب کرده و به شورای اجرایی کشور و دستگاه های مربوطه نیز ارسال کرده است ما به دنبال اجرایی کردن این عناوین هستیم.

47238

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 688459

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 5 =