آغاز پایش منابع آب در شمیرانات/ ورود فاضلاب رستوران‌‌ها به داخل رودخانه‌های اصلی تهران

ایلنا نوشت: مدیر کل حفاظت از محیط زیست استان تهران آغاز پایش منابع آب در منطقه شمیرانات خبر داد و گفت: همچنین در راستای تصفیه فاضلاب‌ و آب‌های سطحی مخصوص آبیاری٬ آبفا و وزارت نیرو برنامه‌هایی در دست اقدام دارند.

رحمت‌الله حافظی در جلسه علنی اخیر شورای شهر تهران هشدار داد که برخی از مزارع جنوب تهران با فاضلاب خام آبیاری می‌شود و سلامت مردم در خطر است. هرچند آبیاری مزارع با فاضلاب خام بحث جدیدی نیست، اما بحرانی جدی در معضلات زیست محیطی تهران محسوب می‌شود.

در همین راستا مدیر کل حفاظت از محیط زیست استان تهران گفت: من اطلاع دقیقی ندارم که کدام بخش از تهران با فاضلاب خام آبیاری می‌شود، اما صحبت‌های حافظی را به طور کامل رد نمی‌کنم. ممکن است؛ ایشان در بازدیدی که داشتند با مواردی این چنین روبه‌رو شده باشند، اما تا زمان بررسی دقیق نمی‌توانم چیزی را رد یا تایید کنم.

ناصر مهردادی با اشاره به برنامه‌های موجود برای کنترل وضعیت آبیاری مزارع تهران ادامه داد: آبفا (شرکت آب و فاضلاب استان تهران) با همکاری وزارت نیرو برنامه‌ای در راستای تصفیه آب‌های سطحی و فاضلاب پیش از آبیاری در دست اجرا دارد.

مدیر کل حفاظت از محیط زیست استان تهران با بیان اینکه در هر حال این سازمان پایش منابع آبی استان تهران را آغاز کرده است، تصریح کرد: پایش منابع‌ آبی از منطقه شمیرانات به علت اهمیت این محدوده آغاز شده‌است. از آنجایی که برخی از رستوران‌های حاشیه رودخانه ناخواسته فاضلاب خود را مستقیماً به داخل رودخانه‌ها و شریان‌های اصلی می‌ریزند؛ پایش آب این بخش اهمیت بیشتری دارد.

او پایش منابع آبی در مناطق شمالی تهران را نوعی پایش جهادی دانست و گفت: اگر مشکلات خاصی پس از پایش این منابع شناسایی شود به رسانه‌ها اعلام خواهد شد.

مهردادی در انتهای سخنانش به اجرای طرح پایش واحدهای صنعتی در اداره حفاظت محیط زیست استان تهران اشاره کرد و افزود: تاکنون 4 هزار و 200 واحد صنعتی در بخش‌ پسماند، آلودگی هوا و پساب‌های صنعتی پایش شده اند.

۴۲۲۳۵

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 689550

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 6 =