مهر نوشت: نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل با اشاره به بررسی وزرای پیشنهادی رئیس جمهور در مجلس شورای اسلامی، از نمایندگان خواست در انتخاب وزیر اصلح مصالحه یا مماشات نکنند.

آیت الله سیدحسن عاملی در خطبه های هفته نماز جمعه اردبیل گفت: چهار سال کشور با فکر و سلیقه و تشخیص این وزرا اداره می شود و این جز با وزرای توانمند، مقدور نیست.

وی با اشاره به مسئولیت سنگین رئیس جمهور و هم نمایندگان در برابر ملت متذکر شد: رئیس جمهور در معرفی یکی از وزیران می گوید «این وزیر در دوره قبل فعال بود اما در موضوع اصلی آن وزارتخانه نتوانستیم به توافق نهایی برسیم»، این جمله از رئیس جمهور جای تعجب دارد چون اعتراف به ناتوانی وزیر پیشنهادی است.

نماینده مردم استان در مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: اتفاقا این وزیر، وزیری است که در دوره قبل با کمترین رای به وزارت رسید و یکبار هم تا پای استیضاح رفت.

وی تصریح کرد: رئیس جمهور همچنین در این جلسه اشاره کرد که «متاسفانه بانک ها از مسیر خودشان منحرف شده و به مسیر دیگری رفته اند» باز این سخن از رئیس قوه مجریه که از انحراف کلی زیر مجموعه خود سخن می گوید، پذیرفته نیست.

افتضاحات بانک مرکزی در عدم نظارت بر موسسات مالی

عاملی با تاکید بر اینکه امروز افتضاحات بانک مرکزی در عدم نظارت بر موسسات مالی بر کسی پوشیده نیست، یادآور شد: در حال حاضر مشتریان بعضی از موسسات مالی نه بر علیه آن موسسه یا بانک مرکزی بلکه بر علیه نظام شعار می دهند.

وی در عین حال با اشاره به مناسبت سالروز ازدواج امیرالمؤمنین (ع) و فاطمه زهرا (س) بر لزوم اقتداء به این زوج معصوم و به این ازدواج آسمانی تاکید کرد.

خطیب جمعه اردبیل بیان داشت: این ازدواج حاوی ارزش های بسیار حیاتی و مهم است، از جمله سادگی ازدواج، عدم لحاظ اعتبارات ظاهری و مادی، نبود حرام و گناه در انتخاب و در مراسم ازدواج، وجود حیا زوجین حتی در خواستگاری، شروع ازدواج با عفت و ادامه آن با عفت، اکتفاء به مهرالسنه که آن زمان ۵۰۰ درهم بود، نبود توقعات غیرعادی و غیرعرفی از طرف زوجین و خانواده های آنها، ساده بودن جهیزیه که غالبا از سفال بود و مخصوصا تهیه جهیزیه از مهریه و ...

وی با بیان اینکه این ازدواج، یک الگوی جهانی و ابدی است، افزود: ما هرچه از این الگوها و اسوه های ابدی فاصله بگیریم با پدیده های لاینحل اجتماعی مواجه خواهیم شد.

عاملی با ااره به آسیب های اجتماعی ناشی از ازدواج و انتخاب های غلط تاکید کرد: حجم عظیم روزانه طلاق در کشور دلیل خوبی بر خطای معیارهای انتخابی در ازدواج و زندگی مشترک است.

بیت‌الحرام اسیر آل‌سعود است

وی متذکر شد: امروزه موانع فرهنگی ازدواج بیشتر از موانع اقتصادی آن است و خطراتی که به عنوان عناصر فرهنگی متوجه بقاء نهاد خانواده است کمتر از عوامل اقتصادی نیست.

نماینده ولی فقیه در استان همچنین با اشاره به محرومیت حجاج یمن از حج توسط عربستان عنوان کرد: خداوند از ما حجی می خواهد که در آن بیت الله الحرام، بیت عتیق یعنی آزاد باشد، در حالی که بیت اسیر است و آل سعود آن را ملک طلق و ارث پدری خود می دانند.

 

 

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 698624

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 8 =