آیفون ایکس (نام رسمی آیفون 10) یکی از بهترین نمایشگرها را در بین گوشی‌های هوشمند دارد.

 

به گزارش خبرآنلاین، بالانس میان نمایشگر و سایز گوشی به دقت رعایت شده و فناوری تشخیص چهره یکی از قابلیت‌های جدید اپل است که البته در مراسم رونمایی کار نکرد و آبروی کمپانی رفت.

نمایشگر تمام صفحه 5.8 اینچی به نوعی بزرگتر از آیفون 7 است و به جز بخش کوچکی از بالای صفحه که در آن دوربین جلو و سایر سنسورها جای گرفته است؛ فول اسکرین شده است.

سازنده گیم و اپلیکیشن باید برنامه های خود را با نسبت نمایشگر به بدنه در آیفون ایکس آپدیت کنند و درست مانند زمانی شده است که از آیفون 4 به 5 رفتیم. فعلا اغلب برنامه‌ها با نمایشگر بدون حاشیه سیاه نشان داده می‌شوند.

سیستم تشخیص چهره ابتدا تصویری سه بعدی از شما را در حالات مختلف ذخیره کرده و اگر بعدا کلاه هم بر سرتان باشد، شما را تشخیص می دهد، این نکته ای است که در گوشی های رقبا رعایت نشده و اغلب کاربر کلاه دار را تشخیص نمی دهد.

همگان در مراسم رونمایی دنبال رفع باگ آی او اس 11 و عرضه سریع آن بودند که خبری از آن نشد و باید تا آبان ماه و هم زمان با عرضه آیفون ایکس همچنان انتظار کشید.

دکمه هوم سنتی از میان رفته و حسگر اثر انگشت نیز دیده نمی شود و حالا فیس آی دی همه چیز سیستم شده و حتی برای پرداخت الکترونیکی نیز باید به آن متکی بود، در حالی که گوشی رقبا همه آپشن ها را با هم جای داده و از این منظر آیفون کم دارد.

در بخش دوربین فیلترهای قوی نصب شده تا تصویر پرتره و نیز تصاویر در محیط کم نور را با دقت بالا بگیرد.

اپل در مراسم رونمایی روی انیومجی / Animoji خیلی تاکید کرد که خیلی هم چشم نواز نبود.

تراکم پیکسل روی نمایشگر 458 هست و هرچند چگالی آن در مقایسه با سایر آیفون ها بالاست، اما روی نمایشگر رقیب یعنی سامسونگ 571 است که کیفیتی به مراتب بهتر را به رخ می کشد، هرچند اپل بالانس رنگ را به دقت بالا برده است تا همه چیز طبیعی جلوه کند.

دو دوربین در پشت گوشی هر کدام 12 مگاپیکسلی است که لنز واید آن 1.8 و لنز تله نیز 2.4 تعریف شده است و زوم دیجیتال آن تا 10 ایکس است. عکسهای پانورامایی 63 مگاپیکسلی می گیرد.

اچ دی آر و فناوری ضبط 4K (60 فریم بر ثانیه) با پردازش تراشه 6 هسته ای کنتراست رنگ خوبی را به نمایش گذاشته و اپل معتقد است بهترین ضبط ویدئویی را در بین گوشی های هوشمند روی آیفون ایکس نصب کرده است. دوربین جلو 7 مگاپیکسلی از فناوری TrueDepth بهره می برد که در تشخیص چهره نیز از آن استفاده می شود.

اپل فیلم های 4K و اچ دی آر را روی آی تیونز قرار می دهد تا این بخش که از نقاط ضعف در اپ استور بود را جبران کند.نتفلیکس از اچ دی آر و همچنین اخیرا یوتیوب از این پلتفرم پشتیبانی می کند و اپل قصد دارد کیفیت بهتری را به کاربر عرضه کند.

اپل آیفون ایکس مجهز به نمایشگر سوپر رتینا را گوشی آینده می داند هرچند در مراسم طبق انتظار از تجربیات واقعیت مجازی و واقعیت افزوده روی آیفون نگفت.

باتری آیفون ایکس 60 ساعت آهنگ یا 13 ساعت ویدئو یا 21 ساعت مکالمه یا 12 ساعت اینترنت را جواب می دهد. هرچند اپل از فناوری شارژ بی سیم خود کمی صحبت کرد اما جزییات زمان شارژ و ... را توضیح نداد و تنها به این بسنده کرد که با Airpower که از 2018 موجود خواهد شد، فناوری شارز بی سیم متحول خواهد شد!

گوشی آیفون ایکس نانوسیم داشته و هدفون متصل به کابل لایتنینگ در جعبه موجود است.

در بخش زبان ها، کیبورد فارسی دارد اما همچنان از زبان فارسی خبری نیست. همچنین روی سیری زبان فارسی دیده نمی شود.

آیفون ایکس را 5 آبان به قیمت 999 دلار برای 64 گیگ سفارش بدهید و 12 آبان تحویل بگیرید.

نکته منفی درباره آیفون ایکس این است که استاندارد IP67 و نه IP68 را در خود جای داده که توانایی ضد آب بودن آن در مقایسه با اس 8 سامسونگ کمتر است.

 

5656

 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 4 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۱۴:۰۰ - ۱۳۹۶/۰۶/۲۲
    7 0
    هندزآن مفیدی بود ممنون.
  • mn A1 ۰۶:۱۱ - ۱۳۹۶/۰۶/۲۴
    0 2
    سلام ببخشید چطوری میتونم مطالب سایتتون رو در ایمیلم داشته باشم.عضویتتون رو پیدا نکردم.ممنون از سایت خوبتون.لطفا اگه میشه برام ایمیل بزنید
  • mn A1 ۰۶:۲۱ - ۱۳۹۶/۰۶/۲۴
    1 0
    مفید و عالی