لاریجانی: بخشی از نابسامانی کنونی اقتصاد کشور به عملکرد بد دولت‌های گذشته باز می‌گردد

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: بخشی اعظمی از نابسامانی کنونی اقتصاد کشور به عملکرد بد دولت های گذشته باز می گردد.

به گزارش خبرآنلاین آذربایجان غربی، علی لاریجانی امروز در نشست صمیمی با فعالان اقتصادی استان آذربایجان غربی گفت: امروز در شرایطی هستیم که فعالان اقتصادی باید شرایط کشور که دولت تا چه اندازه بضاعت دارد و تا چه میزان می تواند حمایت کند را درک کنند.

وی افزود: در این میان و با شرایطی که به وجود آمده، برخی از مباحث از حد چالش گذشته و در شرایط بسیار نامطلوبی قرار گرفته است.

رئیس مجلس شورای اسلامی خاطر نشان کرد: فشار اقتصادی ای که به تولیدکنندگان و کارخانه‌داران وارد می‌شود شایسته و مناسب آنان نیست و باید متوجه باشند که افرادی وجود ندارد که تمکن مالی خوبی داشته باشند و اگر وضعیت خوب بود اوراق مشارکت برای ایجاد عمران چاپ نمی‌شد.

لاریجانی گفت: هم‌اکنون بالغ بر ۲.۵ میلیون نفر کارمند در سطح کشور وجود دارد و اگر نیروهای مسلح و بازنشستگان نیز به آنان اضافه شوند، دولت باید حقوق میلیون‌ها نفر را پرداخت کند.

وی افزود: وضع درآمدی دولت، و مشکلات بوجود آمده بدلیل سیاست های اشتباه در دولت های گذشته آسیب های زیادی به اقتصاد کشور وارد کرده است.

رئیس مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: دولت های گذشته با اداره ضعیف و بد کشور باعث شدند اکنون شاهد وضعیت نابسامان در اقتصاد کشور باشیم و باید تلاش کنیم با یافتن مسیر پیشرفت، وضعیت را بهبود ببخشیم.

لاریجانی گفت: یکی از عواملی که می تواند کشور را از وضعیت کنونی اقتصادی رهایی بخشد، سپردن اقتصاد به بخش خصوصی است.

وی با اشاره به یارانه های پرداختی خاطر نشان کرد: قراربود یارانه ها به بخش تولید پرداخت شود ولی در این مورد به درستی عمل نشد و حالا در حال رایزنی با دولت و برنامه ریزی برای تغییر سمت پرداخت یارانه ها و بهبود شرایط تولید هستیم.

رئیس مجلس تصریح کرد: مجلس و دولت، در حال ایجاد مشوق هایی برای سرمایه گذاری در استان ها هستند.

لاریجانی گفت: استان آذربایجان غربی بعنوان یکی از استان های فعال در بخش کشاورزی، نیاز به تدوین سند جامع کشاورزی است که می تواند به حل مشکل دریاچه ارومیه نیز کمک شایانی داشته باشد.

وی اضافه کرد: در این راستا باید آبیاری نوین و کشاورزی مدرن جایگزین روش سنتی شود که دولت نیز بخش اعظمی از هزینه را پرداخت می کند و این کار می تواند سبب تغییر الگوی کشت، افزایش بهره وری و بهبود اوضاع اقتصادی کشاورزان شود.

لاریجانی گفت: باید به تغییر وضعیت کشور از واردات محور بودن به صادرات محور بودن توجه کنیم.

رئیس مجلس خاطر نشان کرد: دولت نیز باید برای ایجاد جهشی در اقتصاد کشور را با تغییر در ساختارش انجام دهد و تلاش کند تغییرات صورت گرفته به افزایش صادرات کشور بیانجامد.

لاریجانی گفت: باید تلاش کنیم محور دیپلماسی آینده ما دیپلماسی اقتصادی باشد و با استفاده از به بهبود روابط برای صادرات محصولاتمان به برطرف شدن مشکلات اقتصادی بیانجامد.

وی افزود: قرار بود تعداد هفت هزار مورد از صنایع کشور از رکود خارج شود که بخشی از این واحدها در استان آذربایجان غربی احیا شده اند.

 

48

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 708369

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 3 =