رئیس فدراسیون ورزش کارگری:36  هزار مکان ورزشی درسطح کشور توسط واحدهای تولیدی ایجاد شده است

رئیس فدراسیون ورزش کارگری کشور گفت: 36 هزار مکان ورزشی درسطح کشور توسط کارخانجات و شرکت ها ایجاد شده است.

به گزارش خبرآنلاین لرستان، امیر حسینی روز پنجشنبه در جلسه مشترک با انجمن های کارگری لرستان در سالن جلسات اداره کل تعاون ،کار و رفاه اجتماعی افزود: ورزش کارگری پیشینه زیادی دارد و از سال 1338 اداره ورزشی کارگری شکل گرفته است.
وی بیان کرد: 284 مجموعه و مکان ورزشی در ادارات کل کار و رفاه اجتماعی کشور ایجاد شده و امسال در قالب بودجه برای توسعه زیرساخت های ورزشی 400 میلیارد ریال پیش بینی شده که اگر تخصیص داده شود ورزش کارگری روند رو به رشدی را پیدا می کند.

وی ادامه داد: ورزش های کارگری از ابتدای دولت یازدهم شروع به کار کرد که کارگران در نخستین حضور خود در ایتالیا 33 مدال کسب کردند.

رئیس فدراسیون ورزش کارگری کشور همچنین گفت: در مسابقات جهانی لتونی که سال گذشته برگزار شد 227 کارگر اعزام و 64 مدال کسب کردندکه در این مسابقات لرستانی ها نقش پررنگی را داشتند.

وی با اشاره به اینکه 15 مدال نیز توسط کارگران در دو میدانی کسب شده است،اظهار کرد: اکثر قهرمانان المپیک از طبقه محروم جامعه بودند و با تلاش خود موفقیت کسب کردند.

حسینی اضافه کرد: هر کارگاه باید یک مسئول ورزشی داشته باشد و در قالب شرکت ها به ورزش بپردازد چرا که می تواند در کاهش آسیب های اجتماعی تاثیر گذار باشد.

رئیس فدراسیون ورزش کارگری کشور با بیان اینکه در سازمان ورزشی کارگری کشور 35 انجمن ورزشی فعالیت می کند، گفت: با راهبردهای تنظیم شده باید فعالیت های ورزشی کارگران را در رسانه ها منعکس کنیم.

حسینی گفت: امسال یک هزار و 500 ورزشکار در سطح مسابقات قهرمانی کشور فعالیت کردند.
مدیر کل تعاون،کار و رفاه اجتماعی علی آشتاب در این مراسم گفت: جامعه کارگری نقش عظیمی در تحقق شعار سال دارند و اگر می خواهیم جامعه کارگری پر نشاط داشته باشیم باید به ورزش پرداخت.
به گفته وی در 18 رشته ورزشی امکانات لازم در اختیار ورزشکاران کارگر لرستان وجود دارد.

 

46

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 709756

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 16 =