افت عملکرد نخیلات خرمشهر در سال جاری

ایسنا نوشت: مدیر اداره جهاد کشاورزی خرمشهر گفت: امسال 7هزار تن خرما از نخیلات شهرستان برداشت شد که از این میزان حدود 4هزار تن از خرما در خرمشهر خریداری و باقی آن نیز به شهرستان‌های اطراف ارسال شد.

مدیر اداره جهاد کشاورزی خرمشهر گفت: امسال 7هزار تن خرما از نخیلات شهرستان برداشت شد که از این میزان حدود 4هزار تن از خرما در خرمشهر خریداری و باقی آن نیز به شهرستان‌های اطراف ارسال شد. 
  
محمد مطرودی اظهار کرد: در خرمشهر سطح زیر کشت نخیلات حدود 3700 هکتار است که از این میزان حدود 2هزار و 100 هکتار نخیلات بارور هستند و حدود 1600 هکتار نیز به مرحله باردهی نرسیده‌اند . 
  
وی افزود: امسال کیفیت محصول خرمای برداشت شده از نخیلات شهرستان مطلوب است اما با توجه به گرمای بی سابقه هوا و کاهش میزان بارندگی‌ها، شاهد کاهش عملکرد نخیلات در شهرستان بودیم . 
  
مدیر اداره جهاد کشاورزی خرمشهر تصریح کرد: امسال 7هزار تن خرما از نخیلات شهرستان برداشت شد که از این میزان حدود 4هزار تن از خرما با توجه به ظرفیت‌ها در خرمشهر خریداری و باقی آن نیز به شهرستان‌های اطراف ارسال شد. 
  
مطرودی عنوان کرد: امسال پیش بینی می‌کردیم که از نخیلات شهرستان حدود 10 تا 12هزار تن خرما برداشت شود اما به دلیل پایین بودن عملکرد در هکتار نخل‌های خرمشهر، به این میزان دست پیدا نکردیم و حدود 7 هزار تن خرما برداشت شد. 
  
وی خاطرنشان کرد: هر کیلوگرم خرما از کشاورزان با قیمت 2100 تومان خریداری شد اما با توجه به این‌که بخشی از این هزینه‌ها مربوط به حمل و نقل است، هر کیلوگرم خرما با قیمت حدود 1850تومان از کشاورزان خریداری شد. 

 

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 720363

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 0 =