جلسه اعضای هیئت مدیره انجمن صنفی پیمانکاران استان با کارشناسان واحد درامد سازمان مرکزی تامین اجتماعی کشور ، هدایت رییس تامین اجتماعی شهرستان بویراحمد و باقر نژاد رئیس بازرسی اداره کل به منظور بیان مشکلات حوزه کارفرمایی و بیمه ای در یاسوج تشکیل شد

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از یاسوج ،دبير انجمن صنفي استان به بيان مشكلات پيمانكاران و اشاره وخواهان يك راهكار مناسب براي حل اين مهم شدند.

شفیع رحیمی پور، عدم اگاهي پيمانكاران با قوانين مصوب نظير تعليق و جريمه تاخير وپرداخت حق بيمه به تامين اجتماعي در صورت عدم ارائه ليست را زنگ خطر بزرگي براي اين بخش دانستند و در جهت رضايتمندي حوزه كارفرمايي خواهان تشكيل كميته تعاملي براي حل معضلات پيش رو شدند .

وي در ادامه از سازمان تامين اجتماعي درخواست اطلاع رساني دقيق و جامع در مورد چگونگي پرداخت حق بيمه توسط پيمانكاران اشاره و بيشتر مشكلات موجود را به دليل عدم اگاهي اعضا عضو دانستند.

در ادامه بابك درست عضو هيئت مديره انجمن صنفي به مشكلات مشاغل حوزه بانوان تاكيد و براي رفع اين مشكل درخواست همكاري و ارائه راهكار مناسب براي حل مشكلات اين حوزه جهت پرداخت حق بيمه انها شدند.

ايشان در بخش ديگري از سخنان خود خواهان رسيدگي اعتراض كارفرمايان طبق ماده ٤٢و ٤٣و ٤٤ شدند و تقاضاي حضور نمايندگان كارفرما در جلسات بدوي و تجديد نظر جهت دفاع از حق و حقوق اعضاي عضو شدند.

بابك درست در پايان براي كارفرمايان داراي بدهي جهت پرداخت حق بيمه با شرايط اقساط طولاني درخواست همكاري حوزه تامين اجتماعي با بخش حوزه عمراني را مطرح كه دكتر سليمي از واحد نظارت كشوري در پاسخ امكان تقسيط بدهي تا ٣٦ قسط را در حوزه اختيارات استانها و بيشتر از ان را با اخذ مجوز از سازمان مركزي بلامانع اعلام كرد.

در ادامه آرش مدني فر هم به مشكلات پيش امده در مورد ليست پيمانكاران و اعمال جرايم سنگين توسط سازمان تامين اجتماعي اشاره و از هييت كشوري حاضر در جلسه درخواست همكاري و رفع مشكلات بوجود امده شدند و بخش اعظمي از اين اشكالات را متوجه دستكاري و ارائه ليست هاي غيره واقع توسط افراد سود جو دانستنه و جهت شفاف سازي براي ارائه ليست ها برگزاري كلاسهاي اموزشي را الزامي و از پيمانكاران عضو براي اطلاع از قوانين مصوب در اين حوزه جهت شركت در اين همايشها دعوت به عمل اوردند .

در ادامه جلسه هم هدايت رييس تامين اجتماعي شهرستان بويراحمد به جد خواهان حذف نام افرادي كه خارج ازحوزه كاري هستند تاكيد و ثبت ليست غير واقع را خلاف قانون و اخلاق دانسته و درخواست اطلاع رساني به پيمانكاران براي اين موضوع شدند.

در پايان دكتر بيگ محمدي از واحد نظارت سازمان كشوري به عواقب دادان رمز عبور سامانه ثبت ليست به افراد سود جو هشدار و ارسال ليست براي كساني كه در كارگاه حضور فعال ندارند را خطر افرين توصيف و از اعضا عضو براي ارسال ليست در موقع قانوني تاكيد داشتند .

اين مقام مسئول به بحث درامد ها براي سازمان تامين اجتماعي اشاره و تاكيد داشتند در موقع وصول مطا لبات بحث شقاوت جايگاهي نداشته و عدم دقت به تعهدات را نتيجه بي اطلاعي طرفين سازمان و مطالعه در باره قوانين موجود را براي كارفرمايان الزامي دانستند .

در اخر پس از رايزني هاي صورت گرفته مقرر گرديد قدمهاي استواري در جهت حل مشكلات جامعه پيمانكاري برداشته تا اين قشر زحمتكش و تاثير گذار در بخش عمراني كشور دچار اسيب نگردد.

 

46

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 725951

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 11 =