۰ نفر
۲۹ آبان ۱۳۹۶ - ۰۷:۳۱

با وجود زمین‌لرزه سهمگین کرمانشاه که تقریبا تمام جامعه ایرانی را در بر گرفته و همه تحت تاثیر این رویداد غم‌انگیز هستند، شاید نوشتن از یک بازیگر زن ترکیه‌ای در این بازه زمانی چندان محلی از اعراب نداشته باشد. اما واقعیت این مطلب یک مساله فرهنگی است که در صورت به وقوع پیوستن آن می‌تواند بازتاب بدی در میان جامعه هنری و مردمان یکی ازکشورهای همسایه داشته باشد.

خوب لابد اغلب از حضور "نورگل یشیل‌چای" بازیگر ترکیه‌ای سریال "حریم سلطان" در فیلمی ایرانی با نام "جن زیبا" باخبرید.

این را هم می دانید که حضور این بازیگر نسبتا مشهور در ایران و مشخصا اصفهان و تهران چه حاشیه هایی ایجاد کرد و البته که بازخورد خوبی برای این فیلم در دست ساخت داشته و خواهد داشت.

پس از پایان بازی نورگل یشیل چای در فیلم جن زیبا بخش خبری 20 و30 گزارشی تند از حضور این بازیگر زن در فیلمی ایرانی پخش کرد و حتی گفت:" مسئولان سینمایی می‌گویند سازندگان «جن زیبا» باید دوباره با بازیگر داخلی این فیلم را بسازند."

هر چند این خبر توسط مهرداد فرید تهیه کننده این فیلم تکذیب شد و او گفت که:" زمانی که ما فیلمنامه را به سازمان سینمایی ارائه کردیم و درخواست پروانه ساخت دادیم، مشخص بود که قرار است بازیگر ترکیه‌ای در فیلم حضور پیدا کند و وزارت ارشاد نیز براساس همین اطلاعات به ما پروانه ساخت داد و مجوز ساخت فیلم را صادر کرد."

با این حال اما به نظر می رسد مخالفین حضور بازیگر زن ترکیه ای همچنان بر مخالفت خود اصرار می ورزند و حتی شنیده می شود از مبادی مختلف مسوولین سینمایی وزارت ارشاد را تحت فشار قرار داده اند تا بازیگری ایرانی جایگرین نورگل یشیل چای شود.

بنده البته نمی خواهم سنگ این بازیگر ترک را به سینه بزنم چه، اصلا هنوز فیلم یا سریالی از او ندیده ام و شناختم از بازیگر حریم سلطان به گفته های اطرافیان و البته همین فضای مجازی و تکه سریال هایی کوتاه از او ختم می شود.

شاید با اصل حرف مخالفین حضور نورگل یشیل چای هم موافق باشم اما حرفم این است که اگر قرار بر حذف این بازیگر ترک بود اصلا نباید مجوزی برای حضورش صادر می شد حالا اما که به گمان بعضی این "اشتباه" روی داده، شاید اشتباه بزرگتر حذف او باشد.

حذف این بازیگر زن ترک که اتفاقا یکی از نقش های فرعی فیلم جن زیبا را بر عهده دارد، یقینا بازتاب بدی در جامعه هنری ترکیه از کشورمان بر جای خواهد گذاشت؛بهتر است مخالفین این قصه ساده، کمی خویشتن دار باشند.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 729027

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 3 =