وزیر ارتباطات: درآمد بخش مخابرات در ایران سالانه ۱۲ میلیارد دلار است

وزیر ارتباطات گفت: درآمد بخش مخابرات در ایران سالانه 12 میلیارد دلار است در حالی‌که 4 سال پیش 7 میلیارد دلار بوده و برنامه داریم آنرا در چهار سال آینده به 30 میلیارد دلار برسانیم.

به گزارش خبرآنلاین، آذری جهرمی در دیدار با رامین قلی زاده وزیر ارتباطات آذربایجان، با اشاره به رشد 60درصدی درآمد بخش مخابرات در ایران و اعلام انی مطلب که اگر شیب رشد بازار مخابرات کند است در عوض شیب رشد در بخش فناوری اطلاعات، به شدت زیاد است و رشد سریع دارد، تصریح کرد: کشورها از این تحول به نام اقتصاد دیجیتال نام می‌برند که فرصت بی‌نظیر در دنیاست بطوریکه در سال گذشته، فناوری اطلاعات توانسته 150 هزار شغل در ایران ایجاد کند.

بالاترین مقام مسوول حوزه ICT کشور با اشاره به اینکه مشکلات مردم با فناوری اطلاعات در حال حل شدن است، خاطر نشان کرد: توریسم سلامت یکی از دلایل حضور مردم آذربایجان در ایران به شمار می رود و پیشنهاد می‌کنم برای این افق جدید برنامه همکاری تدوین کنیم.


رامین قلی زاده وزیر ارتباطات آذربایجان نیز ICT را محور توسعه دانست و گفت: آذربایجان هم استارت آپ های خوبی دارند و سفر این استارت آپ ها به کشورهای یکدیگر و برگزاری کنفرانس مشترک را پیشنهاد می‌کنم.
وی از آشنایی با ایده های جدید در ایران اظهار خوشحالی کرد و افزود: همکاری‌های مشترک در حوزه توسعه استارت‌آپ‌ها می‌تواند به دو کشور کمک کند.

دیروز سه‌‌شنبه نیز وزیر ارتباطات در حاشیه نمایشگاه باکوتل در دیدار وزیر ارتباطات ترکیه به وجود زمینه های همکاری در حوزه های فضایی، پست، رگولاتوری و ترانزیت دیتا بین دو کشور ایران و ترکیه تاکید کرد.

 

 

5656

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 734606

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 9 =