معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری زنجان گفت: قیمت تمام شده محصولات تولیدی در کشور، یکی از مقوله های گم شده و کمتر مورد توجه قرار گرفته در مباحث اقتصادی است که متاسفانه متولیان امر و برنامه ریزان، اهمیت چندانی برای آن قائل نیستند.

به گزارش خبرآنلاین به نقل از پایگاه اطلاع رسانی استانداری زنجان، فرامرز نيك سرشت در مراسم گرامي داشت روز حسابدار، اظهار كرد: متاسفانه هیچ یک از مسئولان، متولیان، برنامه ریزان و تصمیم گیران مباحث اقتصادی در کشور، دغدغه تامین منابع را ندارند، زیرا به نظر می رسد به دست آوردن منابع لازم برای تولید، زحمت خاصی برای مسئولان مربوطه ندارد.
وی ادامه داد: تا زماني كه اقتصاد و بازار آزاد در كشور شكل نگيرد و سهم دولت از تصدی گری بخش اقتصادی به حداقل ممكن تقليل پيدا نكند، شفافیت لازم در خصوص موارد مربوطه در حوزه تولید حاصل نخواهد شد.
این مقام مسئول، با بیان اینکه هر سازمان با شرایط مختلف، 6 تکلیف عمده بر عهده دارد، ابراز کرد: یکی از این تکالیف عمده، شفاف سازی مالی و حسابداری دقیق از نحوه عملکرد و فعالیت های مالی است؛ به گونه ای که تجربه کشورهایی که به این موضوعات پرداخته و رعایت کرده اند، نشان می دهد که موفقیت آن کشور در گرو توجه به این مسائل است.
نیک سرشت، حسابداری در راستای شفافیت مالی را یک ضرورت دانست و گفت: حسابداري امري بديهي، طبيعي، پذيرفته شده و تجربه شده توسط ديگران است كه به نظر می رسد هنوز در کشور به ضرورت این موضوع، چندان که باید پی برده نشده است.

 

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 735913

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 15 =