مشارکت عموم شهروندان در امر حفاظت و نگهداری از زیباسازی‌های سطح شهر، از اهمیت بیشتری نسبت به اقدامات شهرداری در جهت زیباسازی شهر، برخوردار است.

به گزارش خبرگزاری خبر آنلاین از اردبیل؛ توجه به مقوله زیبایی شهری به لحاظ ضرورت پاسخگویی به نیازهای روحی و روانی شهروندان در محیط های شهری، امری مهم و اجتناب ناپذیر است. به خصوص که در جهان امروز به سبب تغییر شیوه های زندگی و ظهور نیازهای جدید، بیش از گذشته پرداختن به این مساله لازم به نظر می رسد.

با توجه به اقدامات گسترده صورت گرفته در زمینه زیباسازی در اقصی‌نقاط شهر اردبیل، به نظر می رسد شهرداری اردبیل نیز با در نظر گرفتن این اهمیت، مقوله زیباسازی شهری را با رویکردی فرهنگی، اجتماعی دنبال می کند و طبق شواهد، این مقوله جزو اولویت‌های برنامه‌های شهرداری قرار گرفته است.

در این میان، هرکدام از ما شهروندان نباید از اهمیت توجه به حفاظت و حراست از زیبایی های ایجاد شده غافل باشیم، چرا که حفاظت از زیبایی شهر، مشارکت عموم شهروندان را می طلبد و برخی اوقات رفتار آسیب رسان تنها عده معدودی از افراد ساکن در یک شهر به زیبایی شهر، قطعا به ضایع شدن حقوق همه شهروندان آن شهر در این زمینه منجر خواهد شد.

از جمله اقدامات قابل توجه صورت گرفته در سال جاری در زمینه زیباسازی شهری از سوی شهرداری اردبیل، رنگ‌آمیزی و طراحی خاص باکس‌های تاسیساتی واقع در سطح شهر است.

گاهی اوقات متاسفانه شاهد هستیم که بخش قابل توجهی از اقدامات انجام گرفته در این راستا به خاطر برخی بی توجهی‌ها از جمله در نتیجه نصب و الصاق غیرقانونی آگهی های تبلیغاتی از سوی عده‌ای معدود آسیب می بیند و علاوه بر تحمیل هزینه‌های اضافی به مجموعه شهرداری، فرصت بیشتر دیده شدن زیبایی‌های ایجاد شده در سطح شهر را از دیگر شهروندان می گیرد.

بنابراین، هر کدام از ما شهروندان می توانیم در مواقع لازم و با مشاهده چنین رفتارهایی، به خاطر حقوق همه شهروندان هم که شده فرد خاطی و نا آگاه به مسئله را از نتیجه رفتار آسیب رسان او آگاه سازیم. چرا که مشارکت عمومی در حفاظت و نگهداری از زیبایی شهر به عنوان حق اولیه هر شهروندی، می تواند مهم‌ترین و تاثیرگذارترین اقدام عمومی در این راستا باشد.

 

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 744418

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 11 =