۰ نفر
۲۲ دی ۱۳۹۶ - ۲۰:۱۳

رییس کانون جایگاه‌داران سوخت می گوید:«همه باید کمک کنند که جو روانی افزایش قیمت‌ها برداشته شود و از سوی دیگر، یک سازمان نظارتی جامع تدوین شود که جلوی کسانی که از افزایش قیمت سوءاستفاده می‌کنند، گرفته شود.»

ناصر رییسی‌فرد، رییس کانون جایگاه‌داران سوخت در کافه‌خبر خبرگزاری خبرآنلاین با اشاره به سه شرط افزایش قیمت بنزین، عنوان کرد«اگر قیمت بنزین 2 هزار تومان هم شود، یک درصد در سبد هزینه خانوار اثر دارد.» 

او ادامه داد:«شما تصور کنید که اگر یک وانتی از میدان تجریش به سمت میدان تره بار برود، یعنی از شمالی‌ترین نقطه تهران تا جنوبی‌ترین نقطه بار بزند و به بازار آن منطقه برگردد، 15 لیتر بنزین مصرف می‌کند و برای این 15 لیتر بنزین اگر هر لیتر هزار تومان هم اضافه شود، می‌شود 15 هزار تومان.»

به گفته وی، «همه باید کمک کنند که جو روانی افزایش قیمت‌ها برداشته شود و از سوی دیگر، یک سازمان نظارتی جامع تدوین شود که جلوی کسانی که از افزایش قیمت سوءاستفاده می‌کنند، گرفته شود.» 

به اعتقاد رییسی‌فرد، «در عین حال مردم باید بدانند افزایش قیمت سوخت در کجا هزینه می‌شود.»

او ادامه داد:«من جزو کسانی هستم که با افزایش قیمت بنزین موافق هستم و این‌که قیمت‌های تکلیفی برداشته شود و به قیمت‌های منطقه برسد. این کار فواید زیادی دارد. من با یک تجربه بیش از 40 سال در زمینه عرضه و کوشش‌های فراوان و یا تحقیقات مفصلی که در زمینه‌های اقتصاد انرژی داشتم، تاکنون صحبت کردم و نظراتم را مطرح کردم.

او افزود:«معتقدم همیشه برای افزایش قیمت بنزین یک جو روانی در جامعه ایجاد کردند، چون افزایش قیمت بنزین آن‌چنان که می‌گویند، هیچ اثری بر تورم و به آن نحوی که مطرح می‌کنند، ندارد.»

 در اینجا متن کامل مصاحبه را می توانید بخوانید.

 

35224

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 745400

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 14 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 5
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۰۰:۳۳ - ۱۳۹۶/۱۰/۲۳
    3 0
    منم موافقم قیمتها مثل منظقه بشه خود ماشین مایحتاج مردم خورد و خوراک و البته درامدها
  • بی نام A1 ۰۲:۱۳ - ۱۳۹۶/۱۰/۲۳
    6 0
    وقتی قیمت بنزین ثابته ،دایما کرایه هی حمل و نقل بالا می ره،قیمت اجناس بالا می ره،حالا تو می گی بنزین دو هزار تومان هم بشه یک درصد هم تاثیر نمی ره تو سبد هزینه خانوار؟ الان دو ماه دیگه زمزمه افزایش قیمت های نرخ کرایه حمل و نقل عمومی شروع می شه .
  • بی نام A1 ۰۴:۴۵ - ۱۳۹۶/۱۰/۲۳
    4 0
    به عمل کار برآید به سخنرانی نیست. افزایش قیمت بنزنین در سنوات گذشته تاثیر عمده روی قیمت همه کالاها و خدمات داشته. چطور است که الان میگویند افزایش ۵۰ تا ۱۰۰ درصدی تاثیرش روی تورم ۱ درصد است؟
  • حسینی IR ۰۶:۵۰ - ۱۳۹۶/۱۰/۲۳
    5 0
    این اقای رییس جایگاه داران درمصاحبه مورخه یکم دیماه نود وشش به شدت با افزایش ۵۰ درصدی قیمت بنزین مخالف بوده ویاد اور شده که بنزین حداکثر باید ۲۰ درصد گران شود حال چه شد که پس از سه هفته نظرش ۲۰۰ درصدتغییرکرد وپیشنهاد بنزین ۲۰۰۰ هزارتومانی میدهد .
  • بی نام A1 ۰۵:۵۲ - ۱۳۹۶/۱۰/۲۴
    1 0
    احتمالا این جایگاه دار سود خوبی براش داره که دو روز یکبار سعی می کنه که قیمت بنزین را بالا ببره. خخخخخخ