دفاتر تسهیل گری در مناطق حاشیه نشین البرز راه اندازی می شود

استاندار البرز گفت: البرز جزو استان های اول کشور در آسیب های اجتماعی قرار دارد بنابراین باید تدابیر ملی برای ساماندهی این معضل از سوی مسئولان ملی و استانی اتخاذ شود، به همین منظور البرز جزو ۱۰ استان کشور در اجرای طرح پایلوت راه اندازی دفاتر تسهیل گری در مناطق حاشیه ای قرار گرفت.

به گزارش خبرآنلاین و به نقل از پایگاه اطلاع رسانی استانداری البرز، دکتر محمدعلی نجفی در جلسه هماهنگی برای راه اندازی دفاتر تسهیل گری در مناطق حاشیه نشین البرز که پیش از ظهر یکشنبه برگزار شد با اشاره به تاکیدات مقام معظم رهبری مبنی بر لزوم توجه ویژه به ساماندهی آسیب های اجتماعی افزود: در این راستا طبق برنامه ریزی های صورت گرفته اقدامات لازم در جهت پیشبرد اهداف انجام شده است.
ساماندهی آسیب های اجتماعی در کنار رونق اقتصادی
وی پیشگیری و ساماندهی آسیب های اجتماعی که از مطالبات اساسی مردم در کنار مسائل اقتصادی و بخصوص اشتغال است را حائز اهمیت دانسته و ادامه داد: البرز جزو استان های اول کشور در آسیب های اجتماعی قرار داشته و این امر توجه ویژه مسئولان استانی و ملی را می طلبد.
اردوگاه ماده 16 استان راه اندازی می شود
دکتر نجفی گفت: با توجه به اهمیت پاکسازی اماکن عمومی و حتی خانواده ها از وجود معتادان متجاهر، نسبت به راه اندازی اردوگاه ماده 16 استان اقدام شده و این امکان بزودی بهره برداری و استفاده می شود، چراکه معتادان متجاهر می توانند منشا بسیاری از ناامنی ها و آسیب ها در اجتماع باشند.
معضلات پایتخت به البرز سرایت کرده است
وی با اشاره به رابطه تنگاتنگ و دیرینه البرز و تهران به لحاظ اجتماعی، سیاسی، اقتصادی، فرهنگی و ... افزود: همجواری البرز و تهران برای هر دو استان فرصت ها و تهدیدهای فراوانی را همراه دارد که این امر نیازمند برنامه ریزی های ویژه ای است.
استاندار البرز راه اندازی دفاتر تسهیل گری در مناطق حاشیه نشین البرز را فرصتی برای جلب مشارکت های مردمی به جهت ساماندهی این مناطق دانست و اضافه کرد: یکی از عوامل موفقیت برخی کشورهای توسعه یافته استفاده از ظرفیت های مردمی برای رشد و توسعه همه جانبه کشور است، بنابراین می توان با ایجاد یک بستر مناسب از ظرفیت های ارزشمند اجتماعی بهره برد.
البرز جزو 10 استان کشور در راه اندازی دفاتر تسهیل گری مناطق حاشیه ای
وی گفت: در شرایط کنونی نمی توان با بودجه های محدود که به دلیل وضعیت اقتصادی کشور تعریف شده، نسبت به ساماندهی مناطق حاشیه نشین اقدام کرد، از سوی دیگر نیز نباید ساماندهی مسائل اجتماعی مردم معطل بماند، بنابراین با استفاده از ظرفیت های مردمی که با دفاتر تسهیل گری جهت دهی می شود، باید اهداف را پیش برد.
دکتر نجفی افزود: استان البرز جزو 10 استان کشور برای اجرای طرح راه اندازی دفاتر تسهیل گری مناطق حاشیه ای قرار دارد.
دفاتر تسهیل گری مناطق حاشیه ای در البرز راه اندازی می شود
معاون اجتماعی سازمان امور اجتماعی کشور نیز در این نشست با بیان اینکه بر اساس فرامین و منویات مقام معظم رهبری مبنی بر کنترل، پیشگیری و ساماندهی آسیب های اجتماعی گفت: گاهی کاهش جزئی آسیب های اجتماعی که گزارش می شود نمی تواند حائز اهمیت باشد چراکه ممکن است ناشی از نوسانات مقطعی باشد بنابراین باید برنامه ریزی دقیق در این رابطه به جد در دستور کار قرار گیرد.
رضا محبوبی افزود: نمی توان با سیاست های تخریبی و انکار، معضلات مناطق حاشیه ای را ساماندهی و حل کرد بنابراین باید با پذیرفتن این امر و جلب مشارکت های مردمی، اقدامات لازم را انجام داد.
وی ادامه داد: طرح راه اندازی دفاتر تسهیل گری در مناطق حاشیه ای از سوی وزارت کشور و با محوریت مردم در دستور کار قرار گرفته که با استفاده از مشارکت مردم و خیرین، هماهنگی های لازم برای رشد و توسعه این مناطق و ساماندهی معضلات اجتماعی صورت گیرد.
محبوبی با بیان اینکه 10 استان کشور که در شرایط حساس تری درگیر معضلات اجتماعی ناشی از حاشیه نشینی قرار دارند پایلوت اجرای این طرح می شوند گفت: این امکان در 10 نقطه حاشیه نشین البرز نیز فراهم خواهد شد.
وی افزود: وزارت راه و شهرسازی ردیف جداگانه ای برای ساماندهی مناطق حاشیه ای در نظر گرفته ولی با توجه به حساسیت این موضوع از سوی دفتر اجتماعی وزارت کشور نیز مورد توجه است.

 

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 745858

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 10 =