نصرت اله تاجیک در مطلب تازه خود در وبلاگ نخبگان خبرآنلاین به موشکافی صحنه سیاسی انگلیس به دلیل دیدار رئیس جمهور ایران با نخست وزیر این کشور پرداخته است.

این دیپلمات سابق کشورمان در بخشی از یادداشت نوشته است:
«دیدار رئیس جمهور ایران با نخست وزیر محافظه کار انگلیس برای اولین بار بعد از پیروزی انقلاب اسلامی در حاشیه مجمع عمومی سازمان ملل و سخنرانی ضد ایرانی وی در این مجمع انگیزه ای بوجود آورد تا به موشکافی صحنه سیاسی انگلیس بپردازم تا شاید بتوان به دلایل و اهداف راهبردی و عملیاتی طرف انگلیسی در رابطه با ایران راه یافت. اگر کسی به تاریخچه تحولات روابط دو کشور و حساسیتهای هر طرف نسبت به طرف دیگر آشنا باشد نه درخواست ملاقات طرف انگلیسی او را متوهم می سازد و نه گزندگی کلام و سخنان وی او را متعجب!
«در تجزیه و تحلیل شرایط اجتماعی انگلیس و حکومت و سیاست در این کشور که برآیندشان مقوله نحوه و چگونگی مدیریت اجتماعی جامعه انگلیس است ابتدا باید تحولات اخیر این کشور در سطح جامعه و انگیزه های مردم در مشارکت سیاسی را مد نظر داشت. بنابراین توجه به عوامل و عناصر مختلف داخلی، به خصوص تحولات سیاسی و انتخاباتی ماه‌های اخیر، رفراندوم اسکاتلند و اثرات آن بر جامعه و دولت انگلیس و عوامل و عناصر مختلف داخلی خارجی، یعنی اوضاع منطقه و سیاستهای آمریکا، ترمیم کابینه و تغییر اعضای مهم اما سنتی و پا به سن گذاشته هیات دولت توسط دیوید کامرون نخست وزیر محافظه کار کابینه ائتلافی آن کشور، ضروری بود. عوامل و نمونه های برشمرده فوق نشان از آن داشت که این اقدام را نباید چندان ناگهانی تلقی کرد.»
برای خواندن متن کامل این مطلب، لطفا اینجا را کلیک کنید.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 378251

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 4 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • سليمان هادي پور ۰۹:۳۱ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۸
    4 0
    ما ملت ايران اگر در ٢٥٠٠سال گذشته وهنوز انگليسها و امريكيها و ديگر تجاوز گران نشناخته ايم كه امروزه برخي در ختان و ريشهاي انقلاب فكر مى كنند كه با كوتا امدن دربرا بر انها به پيروزي مى رسند پس اشتبا كرده ايم كه اين قدر شهيد داده ايم و انقلاب كرده ايم