ایرنا نوشت: پایگاه خبری «الجزائر1» نوشت: الجزایر در جهت تقویت توان دفاعی خود، تصمیم گرفته است 10فروند هواپیمای پیشرفته میگ -35 از روسیه خریداری کند.

پایگاه خبری الجزایر1 به نقل از یک منبع نظامی الجزایری که آن را آگاه توصیف کرد، نوشت: الجزایر درخواست خریداری این جنگنده ها را از روسیه در ماه اکتبر و زمان دیدار«دیمیتری مدویدف » از الجزیره مطرح کرد.

این منبع افزود: در مذاکرات نخست وزیر روسیه با «احمد اویحیی » همتای الجزایری اش، بحث مجهز کردن نیروی هوایی الجزایر به یک اسکادران از هواپیماهای میگ 35- مطرح شد .

وی اشاره ای به قیمت این قرارداد احتمالی نکرد اما در عین حال گفت این قرارداد بسیار ارزشمندی است .

نخست وزیر روسیه زمان دیدار از الجزایر گفت، کشورش در پی تقویت همکاری های امنیتی با الجزایر است و دو کشور در خصوص موضع گیری های سیاسی در مورد مسائل خاورمیانه، شمال آفریقا و منطقه ساحل و صحرای آفریقا با هم هماهنگی می کنند.

«سرگئی چیمیزوف » رئیس شرکت «روس تکنولوژی » نیز پیش از این نیز گفته بود الجزایر درخواست خریداری سامانه دفاع موشکی 'اس -400' و موشک های زمین به هوای 'بوک ام 2 ای» و ' آنتی 2500' را مطرح کرده است.

منابع رسمی الجزایر هنوز این خبر را تایید یا تکذیب نکرده اند.

میگ-35 جنگنده ای چندمنظوره با هدف برتری هوایی است که توسط شرکت میکویان گورویچ در روسیه طراحی و ساخته شده است.
میگ -35 برای اولین بار بطور رسمی در سطح بین‌المللی در نمایشگاه هوانوردی Aero India 2007 معرفی شد. میگ -35 در 2 مدل، تک کابین و 2 کابین ساخته می‌شود که مدل 2 کابین آن بنام میگ -35 دی نام دارد. این جنگنده تا حد زیادی از نظر آویونیک و سیستم‌های سلاحی بهبود پیدا کرده بویژه رادار جدید (AESA) و همچنین طراحی منحصر به فرد سیستم مکان یاب نوری (OLS) این جنگنده را از سیستم زمینی کنترل رهگیری (GCI) بی‌نیاز کرده و قادر ساخته تا برای ماموریت‌های مختلف به شکل مستقل عمل کند.

49311

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 739880

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 7 =