گمرک ایران از واردات بیش از 2 هزار و 96 دستگاه گوشی تلفن همراه آیفون ایکس(X) در آبان ماه خبر داد.

به گزارش خبرآنلاین به نقل از گمرک،اطلاعات این تعداد گوشی تلفن همراه آیفون ایکس(X) با جزئیات کامل در سامانه جامع گمرکی و پنجره واحد تجارت فرامرزی وارد و شناسه بین المللی یا اصطلاحا IMEI آنها در سامانه های گمرک ثبت شده است.

ارزش این تعداد گوشی بر اساس اطلاعات ثبت شده در سامانه جامع گمرکی در مجموع به میزان 2میلیون و 290 هزار دلار بوده است . مجموع واردات گوشی های تلفن همراه آیفون X در سالجاری صرفا 2 هزار و 96 دستگاهی است که در آبان ماه وارد کشور شده و همچنان ادامه دارد.

بر اساس طبقه بندی بین المللی کالایی(HS) و جداول پیوست کتاب مقررات صادرات و واردات کشورمان تعرفه گمرکی ترخیص گوشی موبایل در ردیف تعرفه ای 85171210 قرار دارد.

نرخ ارز برای محاسبه حقوق ورودی انواع گوشی تلفن همراه بر مبنای نرخی است که  بانک مرکزی هر هفته به گمرک اعلام می کند و در سایت و کانال رسمی گمرک ایران قرار داده می شود. 

 

3535

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 733716

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 5 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • علی IR ۱۰:۴۳ - ۱۳۹۶/۰۹/۱۳
    0 0
    با فرض متوسط نرخ ارز در آبان ماه 4100 تومان و با فرض 25 عوارض و مالیات 6 حقوق ورودی 6 مالیات 9 درصد مالیات ارزش افزوده 4 علی الحساب بابت قیمت گوشی و عوارض قانونی حداکثر مبلغ یازده میلیارد و هفتصد میلیون تومان توسط وارد کنندگان پرداخت شده. با فرض متوسط قیمت معادل قیمت فروش در فروشگاههای اینترنتی در ماه آبان هفت میلیون و پانصد هزار تومان حدود پانزده میلیارد و هفتصد میلیون تومان ارزش فروش این نوع گوشی در آبان ماه است که سود خالص حداقل چهار میلیارد تومان و معادل 34 سرمایه است. فقط یک مدل گوشی و فقط یک ماه.