رئیس مرکز اسناد و کتابخانه ملی درباره ادامه انتصاب زنان در پست‌های مدیریتی در سطوح معاونت‌ وزارتخانه‌ها گفت: امروزه بسیاری از چهره‌هایی را که به عنوان مدیر در پست‌های دولتی می‌بینید قبلا هرگز آنها را نمی‌شناختید و این نشان می‌دهد که این رویکرد رئیس جمهوری در حال عملیاتی شدن است، با این حال زنان منتظر هستند تا رئیس جمهوری گام‌های اساسی‌تری را بردارد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین؛ اشرف بروجردی با حضور در غرفه گروه رسانه‌ای خبر در بیست و سومین نمایشگاه مطبوعات، در پاسخ به این سوال که آیا سپردن مدیریت‌های ارشد و کلان بیشتری به زنان در دولت دوزادهم امکان پذیر است یا خیر به خبرآنلاین گفت: این باب هیچ وقت بسته نیست. به خصوص در دولت آقای روحانی این باب باز شده و قطعا توسعه پیدا می‌کند و امیدوار هستیم که در آینده شاهد حضور عملی و فعلی زنان در مناسب مدیریتی کلان باشیم.

او با اشاره به عدم حضور وزیر زن در کابینه دولت دوزادهم گفت: در رده‌ مقام وزارت از حضور زنان عدول کردیم و گذشتیم اما در سطح معاونت وزیر و پایین‌تر از آن قطعا این باب باز شده است. امروز نیز از انتصاب یک زن به عنوان معاون وزیر در توسعه منابع انسانی وزارت ورزش و جوانان خبرهایی به گوش رسید. این انتصاب گام مثبتی بود که چشم‌انداز روشن‌تری را برای حضور زنان در عرصه مدیریتی ایجاد کرد.

بروجردی بیان کرد: به هر حال زنان منتظر هستند تا رئیس جمهوری گام‌های اساسی‌تری را بردارد. تا آنجایی که می‌دانم حضور زنان در عرصه‌ مدیریتی یکی از دغدغه‌های آقای روحانی است که بارها آن را برای اعضای هیات دولت تاکید کرده‌ و به بسیاری از وزرا تکلیف کرده‌ است که باید در هیئت مدیره‌‌ها و مدیرعاملی شرکت‌ها، معاونت‌ها و ادارات کل از زنان توانمندی که در همان وزارتخانه‌ها وجود دارند، استفاده کنند.

او گفت: امروزه بسیاری از چهره‌هایی را که به عنوان مدیر در پست‌های دولتی می‌بینید قبلا هرگز آنها را نمی‌شناختید و این نشان می‌دهد که این رویکرد رئیس جمهوری در حال عملیاتی شدن است.

رئیس مرکز اسناد و کتابخانه ملی در پاسخ به این سوال که آیا او از حضور زنان در حوزه فعالیتی خود استفاده کرده است یا خیر، گفت: اولین انتخاب استانی در مرکز اسناد و کتابخانه ملی یک زن بود و این روند قطعا ادامه خواهد داشت.

اشرف بروجردی درباره پذیرش زنان از سوی سایر مدیران اجرایی گفت: مقاومت ابتدایی برای انتخاب زنان در عرصه مدیریتی بسیار زیاد است اما وقتی زنان انتخاب و به عرصه عمل وارد می‌شوند خوشبختانه همراهی سایر مدیران را کسب می‌کنند چرا که مدیران مرد می‌پذیرند که باید با زنان تعامل کرد.

او درباره برنامه‌های حمایتی کتابخانه ملی از پایان‌نامه‌های بانوان گفت: به طور اخص حمایت از پایان‌نامه‌های زنان جزو برنامه مرکز اسناد و کتابخانه ملی نیست. چرا که در حال فهرست کردن تمام آثار مربوط به زنان در سطح ایران و جهان هستیم.

47235

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 723236

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 13 =