سیدعلی اسد در جسه کارگروه امنیت و سلامت غذایی در سالن اجتماعات فرمانداری بابلسر با بیان اینکه سلامت مردم از مهم ترین مقوله های مورد توجه کارگروه سلامت است،اظهار کرد: مسئله بهداشت و امنیت غذایی یکی از مسائل وشاخصه های مهم در هر جامعه است و رابطه تنگاتنگی با توسعه جامعه دارد.

به گزارش خبرگزاری خبر آنلاین از بابلسر،وی خواستار بازديد مستمر کارشناسان بهداشت از مراکز مرتبط با سلامت مردم از جمله عرضه کنندگان مواد غذايي شد و افزود: سلامت مردم در اولويت نخست امور قرار دارد، لذا در این راه هرگونه کم کاری و سهل انگاری به هیچ وجه قابل قبول نیست.
فرماندار بابلسر با بیان اینکه فرهنگ سازی در پیشگیری از بیماریها موجب کاهش هزینه های سلامت می شود،گفت:اعتباراتی که برای آموزش و پیشگیری از بیماری‌ها هزینه می‌شود، بسیار کمتر از اعتباراتی است که برای درمان صرف می‌شود.
اسد تصریح کرد: بهداشت و آموزش جزء لاینفک زندگی ما است و لذا باید برای افزیش بهداشت و سلامت تلاش همه جانبه صورت گیرد و در بحث آموزش قدرتمند و قوی وارد شویم.
رئیس شبکه بهداشت و درمان بابلسر با اشاره به 24آبان روز جهانی دیابت اظهار کرد: توسط 40 پزشک خانواده در سطح شهرستان هفت هزار و 306بیمار دیابت بالای 30 سال شناسایی شده است.
محسن نبی زاده با اشاره به اینکه پیشگیری مقدم بر درمان است،گفت: در حال حاضر یکی از بیماری های شایعه دنیا سکته است.
وی افزود: متاسفانه سالانه 17میلیون نفر در دنیا دچار سکته مغزی و سالانه 6.5میلیون نفر بر اثر این بیماری فوت می کنند .
نبی زاده با اعلام اینکه در هر دو ثانیه یک نفر دچار سکته مغزی و هر 6ثانیه یک نفر در دنیا فوت می کند،عنوان کرد: 90 درصد عوامل این بیماری قابل پیشگیری است.
رئیس شبکه بهداشت و درمان بابلسر فشار خون بالا،عدم فعالیت بدنی،رژیم غذایی نامناسب،کلسترول بالا،چاقی،مصرف الکل و دخانیات و بیماری دیابت را از جمله عوامل سکته مغزی اعلام کرد .

 

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 725703

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 8 =